fredag den 5. februar 2010

Overraskelsesdage


Inspireret af Madames blog-indslag i torsdags kom jeg til at tænke på, at min rare mand og jeg ofte har haft ”overraskelsesdage”. Det er en pragtfuld gaveidé, der hermed gives videre - og det er meget, meget sjovere end en almindelig købegave, som man alligevel ikke altid har brug for.

En overraskelsesdag kan typisk forløbe således:

Fødselsdagsbarnet vækkes blidt med en kop kaffe og besked om, at vi tager af sted om en times tid. I sagens natur ved fødselsdagsbarnet intet om, hvad der skal ske og hvor vi skal hen.

Dagen begynder med brunch et eller andet godt sted. Mætte og glade går turen videre til et museum, en udstilling eller noget andet, som man ved står højt på ønskesedlen. Der skal også være tid til et besøg i et par af fødselsdagsbarnets yndlingsbutikker – med ret til at købe...

Derefter eftermiddagskaffe med lagkage - se evt. artiklen om La Glace – måske efterfulgt af en eftermiddags film i biografen (vores overraskelsesdage er nemlig for det meste om vinteren, hvor halvanden time i en varm bio på det tidspunkt er ret fint).

Til sidst middag på en hyggelig restaurant og måske en godnatdrink til fødselaren (arrangøren kører, så det er OK).

Overraskelsesdage kan indrettes efter vejret, pengepungen og interesserne, så de kan være meget, meget forskellige. Men fælles for den slags dage er, at de er mægtig hyggelige og bliver husket længe efter. Vi snakker i hvert fald stadig om overraskelsesdage, som vi havde for år tilbage… :-)

4 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er jeg jo helt med på, Mia, jeg synes, det er en supergod idé!

Ha' en dejlig lørdag:-)

Mia Folkmann sagde ...

Dejlig lørdag i lige måde, Madame. Da min rare mand så mit indlæg, sagde han bare: "Skal jeg ikke snart have sådan en dag igen...?" Joh, de er populære... :-)

Rimkogeren sagde ...

Hvis overrakelsesdage går begge veje, ham/hende - hende/ham, så er jeg med. Jeg kunne f.eks. tænke mig...
God Weekend.

Mia Folkmann sagde ...

Kære Rimkoger, selvfølgelig går overraskelsesdage begge veje. Men jeg er ikke sikker på, at jeg vil høre, hvad du ønsker dig... hmmm. :-)

God weekend til dig også...