tirsdag den 6. april 2010

En rigtig furie...


Jeg har lige været ude i haven med min halvdøve kat. Puskis lunter lidt rundt og snuser til en tot græs, mens jeg lunter omkring og nyder synet af alt det forårsagtige.

Pludselig ser jeg en fed pil forsvinde ind under nogle buske og kort efter kommer et løvebrøl, som kan vække de døde. Det er såmænd bare min gamle gigtsvage kat, der er ved at nedlægge naboens store killing. Hvor vover den at komme her! Den skal UD, skal den!

Og mens jeg prøver at lægge mig imellem (ganske forsigtigt, så hun ikke tager fejl af min hånd og nabokatten), lægger den stakkels stribede killing sig underdanigt ned med alle fire i vejret. Men kun et øjeblik. Så ser den sit snit til at stryge afsted. Og jeg når at gribe Puskis, inden hun stryger efter.

Lige nu ligger hun og småsnorker fredfyldt på sit tæppe. Men man skal ikke lade sig narre. Hun er en furie, er hun!

6 kommentarer:

Ellen sagde ...

Skægt nok... jeg troede engang, at det kun var hankatte, der opførte sig så territorialt - indtil vi fik to hunkatte, hvor den ene var totalt ligeglad med, hvem der kom og gik i vores have, mens den anden lignede din kat til forveksling. Jeg skal da lige love for, at enhver fremmed kat fik med grovfilen, hvis hun opdagede den inden for hendes grænser.

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, Puskis har alle dage været noget af en strigle... :-)

Havehyrden sagde ...

hahaha, det kunne lige så godt havde været vores Wurst. Den ville havde gjort det samme, den æder alle der ikke må være på matriklen. Naboens kæmpe norske skovkat kommer slet ikke herind mere, efter den er blevet angrebet af Wursten (som er 1/4 dens størrelse). Man skal vist ikke undervurderer selvtillid :-)

Mia Folkmann sagde ...

Havehyrde: Nej, selvtillid er en god ting! Puskis er fuldstændig frygtløs, også selv om hun har gigt og egentlig er en pæn ældre dame på omkring 75 (menneske)år... :-)

Lone sagde ...

Sikke et herligt, fast blik Puskis sender fotografen :))

Selvom man er gammel og gigtsvag, kan man stadig sætte en lille opkomling på plads :)
Så er det på sin plads med en velfortjent lur.

Hvor er det dejlige billeder fra Fredensborg slot. Der er så smukt.
Flot, flot blå himmel :)
Nød I kaffen i slotsparken?

Rigtig god torsdag, Mia :)

Mia Folkmann sagde ...

Lone: Ja, Puskis er en god pige. Hvis hun sætter sig noget for, kan ti vilde heste ikke ændre på det. Vi har tit små magtkampe, og Puskis vinder næsten altid... Jeg kan næsten se hende grine... ;-)

Ja, du kan tro, vi nød kaffen dér. Med gode kager fra den lokale bager...

God torsdag til dig også, Lone...