lørdag den 17. april 2010

Nu er vi meget trætte



I dag har vi været ude i luften hele dagen, og det kan mærkes. Hovedet er tungt af al den friske vind, for det blæste en pelikan. Men det generede åbenbart ikke fuglene, for der var et liv af den anden verden i haven.

Mens jeg plantede altankassen til med lyserøde petuniaer, kom en lille musvit hen og så på mig, mens den arrigt skældte ud. Jeg så undrende på den, mens den bare kom nærmere... og nærmere... indtil den sad 10 cm fra mig. Så brokkede den sig igen, og jeg gættede på, at den var utilfreds med den tomme frøholder. Ind og hente frø og fylde op - og straks efter kom også spætmejsen på besøg.

Efter altankassen kom turen til kantning og lugning, mens min halvtamme due Julius holdt mig med selskab. Han bor her i haven sammen med sin tykke kone, og i modsætning til hende er han ikke særligt bange af sig. Han tøffer rundt i nærheden og holder øje med mig - det kunne jo være, at jeg beskæftigede mig med noget, der kunne spises.

Sådan en havedag er hård ved de armmuskler, der ikke er vant til at løfte tunge redskaber så længe ad gangen - men hvor er det skønt at begrave fingrene i jord og blive underholdt af fuglesang. Jeg er sikker på, at jeg sover godt i nat... :-)

5 kommentarer:

Havehyrden sagde ...

lyder som en rigtig dejlig dag. Der er intet så dejlig som at få gravet lidt rundt i haven og se og høre dyrelivet. God søndag til dig :-)

Madame sagde ...

Det lyder vel nok dejligt med en dag i haven - at lægge mærke til fuglene og bruge kroppen på en anden, men uvant måde. Gid jeg havde haft tid til en havedag i går, men det blev kun til storvask og grundig rengøring af hele huset, fordi vi venter gæster i dag.

Ha' en rigtig god søndag, Mia :-)

Mia Folkmann sagde ...

Havehyrde: Det var nemlig rigtig dejligt - i blæst og modvind - men dejligt alligevel ;-)

God søndag til dig også... :-)


Madame: Ja, det var dejligt - og jeg sov som en sten i nat!

Rigtig god søndag til dig også og god fornøjelse med gæsterne... :-)

Lone sagde ...

Jeg troede først, at du var i nærheden af musvittens rede, siden den talte så højrøstet. Godt, at du forstod, hvad den mente :)

Du har Julius og hans tykke kone, som går omkring dig. Hos mig er det Sorte Bastian, som tripper rundt og udviser stor interesse for mine gøremål. Han er en råge eller en krage.
Det er ikke kun mad, han interesserer sig for.

Den er rigtig smart, den foderautomat, I har. Det ser ikke ud som om, at frøene kan blive våde i regnvejr, som de bliver i et par af mine.

Ja, man bliver ør i hovedet, når man er i haven en blæsende dag. Man mærker det først, når man kommer indendørs og hjernen "flader ud" :)

Den var virkelig sød, reklamefilmen herunder :))

Rigtig god søndag, Mia :)

Mia Folkmann sagde ...

Lone: Ja, jeg troede også, at det var noget med en rede, og det kunne det også have været. Men der var fred i lejren, efter foderautomaten var fyldt...

Det er altid hyggeligt med lidt selskab i haven. Jeg holder meget af råger og krager, for den slags fugle er så intelligente. Min mor havde en tam krage engang, der kom, når man kaldte...

God søndag til dig også, Lone :-)