søndag den 11. april 2010

Store oprydningsdag(e)


Der er mange fordele ved beslutningen om at sætte huset til salg. Eller bagdele - som man nu ser på det...

For en af de grundlæggende ting er selvfølgelig OPRYDNING. Der skal helst være så pænt, at eventuelle huskiggere siger AAAHHH og ikke AAAARRGH!

Så vi tager det fra en ende af. Stabler pænt, smider ud og gør fint. Sorterer til loppemarked, til genbrug og til bortgivning.

I dag var det det store, indbyggede skab og soveværelset. Det tog ikke én time - nej, det tog tre! Hvorfor undervurderer jeg altid den slags??

Nu vil jeg tage en kop kaffe og hvile benene, mens jeg drømmer om et lille, nemt hus med plads til ganske få, udvalgte ting. Jeg er sikker på, at tilværelsen vil blive uendeligt meget nemmere... :-)

10 kommentarer:

Rasmine sagde ...

Den der pude - er det en, du sælger? For mig hører den afgjort til things I know to be useful ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Rasmine: Jeg syntes, at den pude illustrerede det så perfekt. Nemlig det med kun at eje det, der er praktisk eller smukt. William Morris havde fat i det helt rigtige dér!!

Ja, jeg sælger egentlig puden i min butik, men kun som broderisæt... :-)

Rasmine sagde ...

Det ville passe mig glimrende at brodere lidt igen - dvs., hvis det er noget, man kan tælle sig frem til. Det er nok det nærmeste, jeg er kommet til at meditere!

Madame sagde ...

Haha, jeg forstår dig så godt - det er faktisk nemmere med et lille hus, synes jeg. Og lige nu ville jeg ønske, at min far havde taget samme beslutning som dig for mange år siden. Egentlig burde man jo flytte hvert femte år ... :-)

Mia Folkmann sagde ...

Rasmine: Jeg kan også godt selv lide at brodere, men det bliver nok først, når jeg engang om 100 år er faldet til ro i et andet hus... :-) (Du kan i øvrigt se mine broderisæt på anglofilia.dk - under hobbyting).

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Helt enig. Jeg håber, at det går fremad med salget af din fars hus?! :-)

Ellen sagde ...

Nu vil jeg ikke spolere dit oprydningshumør, men jeg er nødt til at sige, at det ikke nødvendigvis hjælper at flytte i et lille hus.
Det gjorde vi. Er du klar over, hvor meget, der kan være på loftet i selv et lille rækkehus?

Og selvfølgelig er det altid godt at få ryddet op og ud. Hvor længe har I haft huset?

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Jeg har løsningen! Jeg køber et hus UDEN loft!!!

Vi har boet her i 7 år, og det er såmænd rigeligt. Især når man har haft et stort kontor ude og pludselig skal have det herhjemme, og når man har fået den vanvittige idé at have en butik i spisestuen... ;-)

Bente sagde ...

Det lyder, som om du er moden til at blive en simple living-kvinde, Mia ;-).

Men du har ret, det er noget af et slæb, når der skal ryddes ud inden et hussalg og en flytning!

Mia Folkmann sagde ...

Bente: Absolut. Simple Living er lige mig... :-)