lørdag den 29. maj 2010

Bluebells i skoven




I dag har det været regnvejr. Øsregn fra morgenstunden og nu bare lidt gråt, men stadig mildt. Fuglene har nydt det, tror jeg. Der har været ekstra meget aktivitet ved træet med fuglenødder, så måske har insekterne holdt sig indendørs...

Jeg kom i tanker om den morgen, jeg listede ned i skoven for at se de bluebells, der efter sigende skulle vokse dér. De var der skam. Ikke så mange at skovbunden var et imponerende hav af blåt, men nok til at gøre den smuk. Se bare...

4 kommentarer:

Lavendel sagde ...

De er så yndige!! Lige nu blomstrer ramsløgene, det er også smukt - et hvidt tæppe.

Madame sagde ...

Hvor er det smukt, Mia! Er det mon, hvad vi kalder klokkeblomster? Sådan en regnvejrsdag kan rense luften på en dejlig måde :-)
God søndag og rigtig god hjemtur!

Mia Folkmann sagde ...

Lavendel: Ja, ramsløg er yndige. Der var engang én, der fortalte mig, at hvis ældre mennesker vidste, hvor meget godt ramsløg ville gøre dem, så havde vi skovene fulde af pensionister... ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, det har jeg spekuleret på - jeg ved det faktisk ikke. Det gør ikke spor, at det er blevet regnvejrsgråt. Det er stadig mildt og dejligt, så det skal nok blive en god dag i dag også.

God søndag... :-)