søndag den 16. maj 2010

God morgen!




Vinduerne i det soveværelse, jeg har valgt som mit, er ret små og sidder højt, så jeg trækker sjældent gardinerne for, men lader lyset være vækkeur. Så jeg vågner gerne tidligt og ligger bare og lytter til stilheden. Men det varer ikke længe, før fuglesangen begynder. Først en bogfinke, så rødhalsen, så solsorten eller sangdroslen. Så nogle ænder eller gæs, der flyver forbi.

Sangen bliver højere og højere og mere intens – især på denne årstid. Og pludselig hører jeg et højt bump og små fødder, der løber hen over taget. Mon ikke det er egernet, der er stået op? Utroligt at det lille dyr kan larme så meget…

Og nu kan jeg også høre, at fårene er vågnet ude på marken. Jeg kan høre mæh og bah, og der er tydeligvis et lam, der er blevet væk fra sin mor. Men om lidt bliver der stille igen, for der VAR hun jo…

2 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Hvor lyder det bare idylisk Mia, det er skønt at vågne så tidligt at man faktisk vågner med dyrene.
God Søndag.
Michael

Mia Folkmann sagde ...

Michael: Det er også meget idyllisk - for det meste i hvert fald. På et tidspunkt boede et af mine egern INDE på loftet, og den lille slyngel stod meget tidligt op! Så jeg blev vækket hver morgen kl. 4.00 eller noget i den stil... ;-)

God søndag til dig også!