torsdag den 20. maj 2010

På tur


I dag har jeg været på langtur. Jeg skulle ned og besøge nogle af mine leverandører og se deres showrooms, og jeg fik også købt lidt flere varer til butikken. Problemet bliver så at få plads til det hele, når jeg skal hjem, men den tid, den sorg…

Næste punkt på dagsordenen var besøg i et hus, der engang tilhørte en kendt person, som jeg skal skrive om i ANGLOFILIA på et tidspunkt. Men inden jeg kom så langt, gjorde jeg kaffepause-holdt i en lille by med en gammeldags forretningsarkade. Jeg kunne ikke stå for denne fine og eksklusive herreforretning, der sagtens kunne have ligget i London.


De gamle byer i the Cotswolds er noget så hyggelige, og man føler sig hensat til en helt anden tid. Jeg nød den lange travetur fra parkeringspladsen og ned til huset, for den smalle vej havde velduftende krat på begge sider og masser af fuglesang.



Jeg mødte også nogle af de firbenene beboere. Den enorme tyr må være far til den søde kalv, som moderen så kærligt nusser. Der stod et stort advarselsskilt ved lågen ind til marken. Men det var ikke tyren, man advarede om – det var vædderen, der lå gemt omme bag noget krat…

8 kommentarer:

Rasmine sagde ...

Egentlig har jeg aldrig set England i virkeligheden, bortset fra London. (Edinburgh tæller jo ikke i den forbindelse.)

Mange af billeder, du viser, ligner de gamle engelske film, jeg har set. Hvad mon det er, der gør, at englænderne er så meget bedre til at passe på ældre bygninger - ikke bare nogle få - end danskerne er?

Mia Folkmann sagde ...

Rasmine: London er dejlig, men det landlige England er helt anderledes (og ikke mindre dejlig). Englænderne har nogle utroligt gamle huse, og én af grundene til, at de holder så godt, er, at de herovre byggede med egetræstømmer. Egetræ bliver bogstavlig talt stenhårdt med alderen. I Danmark byggede man med blødere træsorter, der hurtigere blev nedbrudt. Har jeg hørt... :-)

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Den herretøjsforretning kunne jeg godt tænke mig at besøge, det ser godt ud, men mon ikke min konto ville gå i nul ret hurtigt, dejlige billeder af dyrene Mia, det ser ud til at være en rigtig god tur du er på.
God dag.
Michael

Madame sagde ...

Det er som taget ud af den dejlige tv-serie 'Folk og fæ' - hvor er det dog smukt, Mia!

Englænderne sætter en ære i at beholde de gamle landsbyers særpræg, og måske er det derfor, engelske serier sælger som varmt brød :-)

Ha' en dejlig fredag!

Annette sagde ...

Tak for dejlige billeder fra det smukke område. En rigtig god fredag til dig.

Mia Folkmann sagde ...

Michael: Jeg kunne sagtens forestille mig, at man kunne bruge mange penge i sådan en fin butik. Og du kan tro, at det var en god tur med masser af engelsk stemning... :-)

God dag til dig også!

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, der var meget "Folk og Fæ" over byen her. Der er rigtig mange søde byer i det område her - og det er langt fra det eneste. Jeg skal på flere ture senere, hvis det ikke bliver ALT for varmt...

God fredag til dig også... :-)

Mia Folkmann sagde ...

Annette: Selv tak, Annette. Der er nok at fotografere herovre - jeg skal bare tage mig sammen til at køre ud... :-)

God fredag til dig også!