fredag den 28. maj 2010

Sidste udflugter...



Nu har jeg været på de uigenkaldeligt sidste udflugter for denne omgang. I forgårs tog jeg endnu en tur til Wales - denne gang stik vestpå - og i går var jeg ude og besøge to meget søde og specielle haver i Warwickshire.

Det var i øvrigt festligt at køre igennem den gamle by Warwick på vej hjem (i myldretiden, på en "bank holiday weekend" fredag), for alle veje er ensrettede og mange af dem så smalle, at der kun kan køre én bil ad gangen. Nå, men det gik fint; man er vel hærdet...

På turen til Wales kom jeg til et hyggeligt tea room, som jeg har besøgt en enkelt gang før for to år siden sammen med min rare mand - og tænk, indehaveren kunne genkende mig. Oh, you're the lady with the house in Worcestershire... Det er et sjovt sted, for det er bare et ganske almindeligt beboelseshus, hvor man har indrettet stuen til servering. Men hyggeligt er der, og kaffen er god.

I weekenden skal jeg hygge og pusle om mig selv og huset, for på mandag skal jeg begynde hjemturen. Der kommer feriegæster, så den går ikke længere. Og mon ikke også min rare mand savner mig? Jeg savner i hvert fald ham...

8 kommentarer:

Madame sagde ...

Det har været utroligt spændende at følge dig og dine oplevelser - hvor var det sjovt, at du blev genkendt i the tea room :-)

Rigtig god tur hjem, Mia!

Havehyrden sagde ...

hvor ser det hyggeligt ud, det tea room. Jeg fandt en lignende butik i sønderjylland sidste år. Mormors lille cafe: http://havehyrden.blogspot.com/2009/11/mormors-lille-cafe.html
spændende at læse dine mange indlæg fra det engelske.
God weekend

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, jeg var så imponeret over, at hun kunne huske mig. SÅ speciel er jeg vist heller ikke - men måske får hun ikke så mange danskere på de kanter... ;-)

På mandag kører jeg hjem(ad), for jeg skal liiige en lille smut til Brugge på vejen...

Mia Folkmann sagde ...

Havehyrde: Jeg har aldrig været i Møgeltønder, men jeg vil bestemt besøge mormor, hvis jeg kommer der.

Jeg synes, at vi kunne bruge mange flere af den slags kaffesteder i Danmark - de er bare så hyggelige... :-)

Lene Megan sagde ...

Hej Mia
Det slår mig pludselig, at jeg har været lige på kanten til Wales. Jeg har nemlig i tidernes morgen været på Interrail rundt i UK og min veninde og jeg besøgte Warwick! Så jeg genkendte pludselig lidt af det, du beskrev. Jeg må bare snart derover igen. Her til sommer går turen til Thy og siden til Norge. Glæder mig til begge, men jeg bliver bare så britisk skruk, når jeg læser om dine små eventyr ;-)
Fortsat god dag og god tur hjem.
Kh Megan

Ellen sagde ...

Jamen du er da speciel ;-)
Nå, o.k. - det var godt husket af damen, men du har sikkert ret i, at hun ikke ser så mange danskere. Når vi kører rundt i England, møder vi uhyre få.
Warwick Castle har vi set. To gange... Der er (var?) udstillet voksfigurer fra Mme Tussaud, så stuerne ser beboede ud.

Er vild med dine megateblomsterkopper - du får nok et besøg i butikken herfra, når du er på plads med dem.

Det er rigtigt, at vi godt kunne savne sådanne skønne, små te-udskænkningssteder herhjemme, men mon ikke det kræver den engelske kultur at holde dem i live?

Jeg håber du får en dejlig tur hjem.

Mia Folkmann sagde ...

Megan: Det lyder da skønt med Thy og Norge - jeg har aldrig været nogle af stederne, men jeg har fået rigtig meget lyst til Norge efter at have læst alle de norske blogdamers indlæg... Der ser ud til at være meget smukt og naturskønt; måske lidt i stil med Wales og Skotland?

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Jeg kunne godt selv tænke mig sådan et tested i Danmark - bare et lille ét, der havde sommeråbent og åbent op til jul. Jeg er en rigtig hyggefryns, så det ville jeg nyde, tror jeg... :-)