onsdag den 21. juli 2010

Hygge-dovnedag



I dag har jeg haft en rigtig hygge-dovnedag, og det var lige, hvad jeg trængte til...

Formiddagen blev brugt til ophængning af en fin egern-foderholder, som jeg har købt til de to herboende egern. Om de blev glade? Det vil jeg ikke påstå! Det ene egern satte sig surt på bordet og brokkede sig, mens det andet egern tog den tallerken, hvor frøene plejede at ligge, i munden og gokkede den arrigt ned i bordet. Sådan nogle sure egern! Nå, mon ikke de bliver gode igen, når de finder ud af, at foderholderen er fyldt med dejligt egernmad?

Eftermiddagen blev tilbragt i selskab med en dejlig madame på Ninas Naturcafé. Der var myldrende fuldt af mennesker (på en onsdag?) - men vi havde heldigvis bestilt bord. Og fik ét i skyggen! Dejlig kage(r), dejlig snak og dejlige omgivelser. Hvad mere kan man ønske sig?

Hjemme igen faldt jeg om på den gode gæsteseng, som er trillet ud på terrassen. Og her blev jeg liggende - doven og dasende og absolut uproduktiv! Med udsigt til badende og tørrende duer!

15 kommentarer:

Bente sagde ...

Det lyder da som en helt fortræffelig (varm) dag, du har haft. Godt, at du og Madame er gået i træning med kagespisningen inden næste månedsblogtræf (hvad med kuren, i øvrigt?) :-).

Vidste forresten ikke, at egern kunne blive så sure!

Rasmine sagde ...

Duer ER nu søde - bare de holder mund ;-)

Denblyviol sagde ...

Den tur lyder hyggelig.
Held og lykke med dine egern.

Anonym sagde ...

Jeg var for siden med Ninas naturcafe og hold da op hvor ser der hyggeligt ud - og så alt det skønne kage:)
Hvor er det sjovt, at du har egern i haven!

Madame sagde ...

Tak for i går, Mia! Det var dejligt at mødes med dig på Ninas Naturcafé - og på gensyn til blogtræf i august.
Sikke nogle dejlige billeder du har taget. Jeg tror bestemt, at det sure egern bliver godt igen, når det opdager fidusen :-)

Rejen sagde ...

Sjove og fine billeder af duerne. Hav en god dag

Mia Folkmann sagde ...

Bente: Jeg tænkte nok, at der var én der ville bemærke det med kagerne... ;-) Men jeg har det som de franske kvinder, jeg skrev om forleden - hvis man "synder" den ene dag, så råder man bod den næste. Så i dag står den på vandmelonsaft, frugt og sår'n...

Jeg kan lige love dig for, at egern kan blive sure!! Sådan nogle små ribs!

Mia Folkmann sagde ...

Rasmine: Den var utroligt sød, når den badede - havde helt lukkede øjne af bare fryd... :-)

Mia Folkmann sagde ...

Irene: Tak - jeg regner med, at de danske egern er lige så kvikke som de engelske. Derovre tog det kun en dags tid, før de havde fundet fidusen... ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Oline: Ja, jeg har i hvert fald to - måske tre (jeg er ikke sikker på, at jeg kan kende forskel på dem). Men jeg bor også op af en park, så det hjælper nok på det... ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, de grå egern i England fandt hurtigt ud af det med lågen, der skulle lukkes op. Mon ikke de røde "medsøstre" herhjemme er lige så vakse?? :-)

Mia Folkmann sagde ...

Rejen: De så så sjove ud, duerne. Du må også ha' en god dag... :-)

Donald sagde ...

Somme tider får man på fornemmelsen, at egern ikke er så kloge, selv om de ser meget søde ud. Desværre er dette nok noget i retning af en sandhed .-) men vi må bære over og lære dem de nødvendigste ting, de er jo trods alt ferme til at bevæge sig og udtrykke sig: Den med at gokke tallerkenen ned i bordet, den er faktisk ret intelligent :-)

Havehyrden sagde ...

Sikke nogle utaknemmelige små skarn ;-) altså egerne. Men de opdager nok hurtigt de nye muligheder.
Ser da ellers ud som om due hygger sig godt i badet. Her bader solsorten på terrassen og sprøjter overalt. Det er virkelig en fornøjelse at se på :-)

Lotta sagde ...

Vilka underbara bilder på duvan Du är ju superduktig på att fota.
Tack snälla du för dina härliga ord i min blogg.
Det värmer.
Mysig helg på dig också
massor av kramizzar // Lotta