lørdag den 25. december 2010

God julemorgen


Jeg håber, at I alle har haft en hyggelig – om end i nogle tilfælde alternativ – juleaften.

Vi fik dejlig økologisk flæskesteg og risalamande, hvor min søde mor for en gangs skyld vandt mandelgaven (en lille flaske cognac). Og efter kaffe og lidt sang og gaveri så vi vores egen private og helt hjemmelavede ”ønskekoncert” på YouTube.

Det er da sjovt, at man her kan finde alle de gode gamle numre, som man kan huske fra langt tilbage. Vi fandt både Dean Martin, Tom Jones, Cher og ABBA.

Og lige nu synger mine juledukker engelske julesange. Eller også er det dem her:

6 kommentarer:

Madame sagde ...

Åh, et drengekor, der synger i en kirke - så rejser alle nakkehårene sig :-) Ja YouTube er en god opfindelse.
Vi fik samme dejlig menu som jer i går aftes, og den får vi kun denne ene gang om året.
Ha' en rigtig god juledag, Mia!

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Jeg er også på en eller anden måde glad for, at det kun er én gang om året. Jeg sov ret dårligt i nat, og jeg er sikker på, at det er al den gode mad... ;-)

Rigtig dejlig juledag til dig også, Madame...!

Anonym sagde ...

Sjov ide med "ønskekoncert" på Youtube! Dejlig 1. juledag til dig og dine.

Annette's space sagde ...

Og god julemorgen til dig og dine Mia....Jeg syns det er så hyggeligt med 1. juledag. Jeg nusser rundt i min py og rydder køkken og drikker kaffe. Kigger lidt i den fantastiske kogebog jeg fik i gave. Varmer op til at skulle ud af huset og afsted til mere julehygge.
Ha nogle dejlige juledage...Knus

Lene Megan sagde ...

Flæskesteg, ris alamande og "in the bleak midwinter" (min yndlingsvintersang!) ... så er det jul! :)

Lyder dejligt. Jeg var en af dem, der holdt juleaften på alternativ vis, som jeg også har skrevet om på bloggen, men hyggeligt var det såmænd alligevel. Sjovt med de dér traditioner. De ligger dybt i hjertet og endnu dybere, når det drejer sig om juleaften! ;)

God julemorgen til dig også. Håber I får endnu en dejlig dag!

Mia Folkmann sagde ...

Oline: YouTube er på mange måder en fin opfindelse. Jeg kan stadig godt lide Tom Jones og Dean Martin... ;-)

Annette: Jeg har også nusset rundt i py lige til nu - meget hyggeligt! Det lyder dejligt med en god kogebog; måske falder der en opskrift af til én, der ikke kan lave mad uden (mig!) ;-) Du må også ha' nogle dejlige juledage. Knus

Megan: Det var ligesom med mit juletræ. Kunne ikke rigtigt undvære det (og min mor heller ikke, for det var hende, der lokkede... ) ;-)

Du må også have en dejlig juledag!