fredag den 21. januar 2011

SCOPA

Det er de utroligste ting, man kan lære af at spille computerspil. Jeg har tidligere omtalt Nancy Drew detektivspil, og i de spil er der en hel masse "under-opgaver", som man kan lære en del af.

Én af de ting, jeg har lært på denne måde, er det italienske kortspil SCOPA. Det kræver nogle ganske specielle kort og har selvfølgelig nogle ganske specielle regler. Men det er vældig sjovt, når man først har fundet ud af det.

Jeg opdagede tilfældigvis, at man kan spille SCOPA på nettet. Så jeg meldte mig ind i "klubben" og kan nu vælge mellem at spille mod en computer eller mod "rigtige" mennesker over hele verden.

Jeg spiller ikke så tit, men det er da lykkedes mig at komme på high score tavlen alligevel... ;-)

4 kommentarer:

Madame sagde ...

Det lyder sjovt og meget underholdende :-) Og rigtig flot at du er kommet på high score tavlen!

Jeg har aldrig rigtig set lyset, når det gælder kortspil - men det er sikkert fordi, jeg ikke har nogen at spille med.

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Det har jeg heller ikke, medmindre jeg kan lokke min rare mand til et spil. Men her er der altid nogle, der har lyst til at spille... ;-)

Kisser sagde ...

Det er så skønt at lære nyt.
Jeg synes, at det er flot at du kommer på high score tavlen i et kortspil.

Lene Megan sagde ...

Hvor sjovt! Det er lang tid siden, jeg har spillet computerspil, men nu får jeg helt lyst igen! ;)

Håber du må få en dejlig lørdag. Skal du mon spille lidt?