torsdag den 24. marts 2011

Det er i dag et vejr...


Jeg elsker vejr! Sådan ét hvor det rusker lidt og tager fat, og hvor fuglene snakker højt. Sådan som det er i dag.

Jeg gik tur i Bernstorffsparken en hel time, for det var alt for dejligt til at lade være, og jeg havde det meste af parken for mig selv. Og skønt blæsten tog fat og rev i hår og tøj, så var det varmt, når man bare fandt læ.

På vej tilbage landede en stor musvåge i ét af træerne foran mig. Jeg stod helt stille og kiggede, mens den sad og så sig omkring på majestætisk facon. Træløberen og musvitterne tog sig ikke af den, men pilede omkring i træet ved siden af, og da musvågen havde siddet et stykke tid, bredte den sine brede vinger ud og fløj - op til den mage, der kaldte.

Efter sådan en god tur har man fået blæst det meste vinterstøv af sig. Nu er jeg klar til frokost og skrivning.

Go' dag til jer derude... :-)

9 kommentarer:

Rejen sagde ...

dejligt at have parken for sig selv, og hvis det så bare blæser varm luft og forår herop så er det ok med en blæsevejrsdag..;-D

Mia Folkmann sagde ...

Reje: Det var nemlig så skønt, og foråret stod på spring alle vegne... ;-)

Ellen sagde ...

Nu kommer jeg kun ud til hverdag, når jeg går til frokost, men faktisk er i dag kun den anden dag, hvor en kraftig vind ikke føles, som om den går gennem marv og ben, men næsten føles lun. Ok, næsten... :-), men der er stor forskel bare fra weekenden og til nu.
Og så lover de det koldt igen i næste weekend. Det er da lidt øv...

Loppe sagde ...

Kære Mia
Du er en heldig kartoffel..

At have mulighed for at gå sig en skøn tur,inden man tager rigtigt fat...

Jeg sidder indendørs for nedrullede skodder og er til møde, med slideshow og budgetter og man kan slet ikke se foråret...

*suk*
Kærlige tanker fra Loppe

Lisbeth sagde ...

Bernstorffparken i forårsskrud er dejlig...:-)
Godt at høre det ikke kun er her oppe i det nordjyske man er ved at storme væk.
Da jeg var ude med hundene i solskin, føltes det som om der var minusgrader.
Og jeg var hele tiden bange for at få et træ i nakken.
Ikke lige frem havevejr endnu..

Fortsat god dag fra lisbeth

Madame sagde ...

Ja, sikke det har blæst i dag, og det lyder som en dejlig tur, du havde i parken!
Jeg har også været ude i det flotte solskin, men det var en hyggelig tur på Lyngby Hovedgade :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, det vil jeg nok sige. Vi har fået kulde nok for en tid, synes jeg, men jeg har set noget med frostgrader i vejrudsigten. ØV.

Loppe: Ja, jeg føler mig også som en heldig kartoffel, når jeg sådan midt på dagen kan gå lang tur i parken. Jeg føler med dig, for jeg har også i mange år siddet "for nedrullede gardiner" på kontorer i byen...


Hyacinth: Nej, jeg tænkte faktisk også på, om jeg kunne risikere at få en gren i hovedet. Men da jeg sad på en bænk i solen var det så varmt, at jeg måtte knappe op - og det var første gang i år... ;-)

Madame: Du kunne jo næsten have gået tur med mig så... ;-)

Lene Megan sagde ...

Uhm, der er nu dejligt i Bernstorffsparken. Men storm og kraftig blæst kan jeg ikke lide!

Både Aimee og jeg flygter gerne for vinden! :))

God aften.

Mia Folkmann sagde ...

Megan: Jeg tror nu alligevel, at I ville have nydt Bernstorffsparken i blæsevejr. Der var nogle meget legende vuffer på plænen foran slottet, og jeg er sikker på, at Aimee godt måtte være med... ;-)