onsdag den 11. maj 2011

En dejlig dag




Gæt, hvor jeg var i går?

Mon ikke I kan se, at det var i Stratford Upon Avon, som ligger tre kvarters tid herfra. Det er en meget hyggelig by med skønne, gamle huse, men der kan være frygtelig mange turister. Det var der så ikke i går, og dem der var, så glade og afslappede ud. Vejret var fint; man kunne sidde på fortovsrestaurant og nyde det eller bare gå rundt og kigge. Jeg selv gjorde mest det sidste. Og så var jeg lige et smut inde i "mit" pandekagested...

De to skuespillere her drønede frem og tilbage på gaden, citerede Shakespeare og pjattede med folk. Men om de ville stå stille, så jeg kunne tage et ordentligt billede? De var ellers så flotte... ;-)

9 kommentarer:

Lene Megan sagde ...

Stratford Upon Avon. Jeg har skam været dér i tidernes morgen, hvor en veninde og jeg var på interrail i England. Vi fik set en masse den sommer, og bl.a. Shakespeares by.

Det ser hyggeligt ud. Og pandekagestedet ... uhm. Dejlige dage! :)

Håber også denne onsdag bliver fin.Hvad mon du skal i dag?

Lavendel sagde ...

Hvor ER det engelsk - jeg skal hækle og nyde livet :-)

mette b sagde ...

Sikke et smukt sted. Jeg håber din dag i dag bliver lige så hyggelig.
Klem fra
mette

Madame sagde ...

Hvor er det dog smukt, Mia! En af mine kolleger kom der hvert år for at se Shakespeare-stykker, men det er første gang, jeg ser billeder fra byen.
Ha' en dejlig dag :-)

Inge sagde ...

Så meget idyl og Shakespeare.. :-) Skønne billeder Mia.

Lisbeth sagde ...

Love it....:-o)
Har også været der for længe siden.
Det var den gang hvor min venninde og jeg hvert år tog til England på ferie. Inden jeg mødte min engelske mand.Da skulle vi jo til alle disse berømte steder...:-)
Pandekagehuset lyder dejligt, jeg regner med at vi får se og høre mere om det i et af de næste nr. af Anglofilia;)
Dejligt at vi kan følge dig rundt, så er det lidt som om vi også er der.

Hej fra Lisbeth

Mia Folkmann sagde ...

Megan: Se, nu fandt du ud af, hvad jeg skulle i dag. Ulykker fandt jeg på... ;-)

Lavendel: Det lyder dejligt med hækling og nydning... ;-)

Mette: Tusind tak, og jo - jeg kan ikke lade være med at hygge mig her. :-)

Madame: Der er vældig kønt, og jeg har jo en forkærlighed for de gamle huse. ;-)

Inge: Det var så hyggeligt at gå på hovedgaden og blive bedt om at fotografere... turister... Men jeg gjorde det selvfølgelig gerne, for de var så søde og glade... ;-)

Hyacinth: Hvor er det rart, at du "følger med" her i England. Pandekagestedet har jeg nu ikke fotograferet; det er ikke specielt fotogent, men de laver nogle gode pandekager (MEGET gode...) ;-)

Frk. Anemone sagde ...

Hej Mia

Hvor hyggeligt! Jeg har været i Stratford masser af gange, min mand kommer fra Kineton, som er en bette by en 20 min.kørsel derfra. Skal også til Stratford i sommerferien sammen med et vennepar, som vi skal vise "goodies" fra England.

Det var sjovt med skuespillerne foran Shakespeares hus.

Nyd de sidste dage i England.


Mange hilsner
Ulla

Mia Folkmann sagde ...

Frk. Anemone: Hej Ulla, hvor lyder det godt, at I også skal til Stratford. Jeg kender godt Kineton, som jeg har kørt igennem en del gange. Jeg har aldrig ført set skuespillere ude på gaderne, men de er ofte inde i den have, der hører til Shakespeares hus.

Ja, du kan tro, jeg skal nyde det. Og så skal jeg skynde mig herover igen, lige så snart jeg kan komme til det... ;-)