torsdag den 19. maj 2011

Homeøpati til hunde og katte


Da jeg i går kiggede efter Feverfew tabletterne, fordi de skulle fotograferes, fandt jeg to flasker med et homøopatisk middel til hund og kat. Det hedder Nux vomica - og jeg købte det til Puskis, der af og til led af forstoppelse. Jeg nåede dog aldrig at få brugt det til hende, så jeg ved ikke, om og hvordan det virker.

Flaskerne holder til april 2012, og jeg vil gerne give dem videre til to, der kunne tænke sig at prøve det på deres dyr. Send mig en mail med adressen, så sender jeg en flaske. Jeg kan som sagt ikke anbefale produktet, for jeg fik aldrig prøvet det af, men producenten er velanset i England.

Ifølge Denes virker det således:

Helps with constipation, restoring the digestion after an upset, helps detoxify the liver and stimulates the appetite. It can also help in cases of vomiting caused by overeating or change in diet, strengthening weak back legs and for low grade lower back pain.

Ingredients: Nux vomica 30c

Dosages: Dose by mouth or on food

Severe conditions: (acute or intense) 5 drops every 3 - 4 hours

Chronic conditions: (long duration, persisting) 5 drops twice daily

2 kommentarer:

Madame sagde ...

Jeg vil bare ønske dig en dejlig dag, Mia. Klem :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Mange tak og i lige måde! Knus :-)