søndag den 12. juni 2011

Et dejligt papirsted...

I fredags kørte jeg en lang tur med min mor. Vi havde dels praktiske ærinder, dels fotoopgaver – og vi endte i Frederikssund, bare fordi det var længe siden.

Meget havde forandret sig, siden vi sidst var der. Blandt andet var vores konditori nedlagt, så det var godt, vi havde fået kaffe et andet dejligt sted. Men til gengæld fandt vi en rigtig skøn butik, der var dukket op skråt overfor. 

Papir stedet på Østergade 6 er en ren Aladdins Hule med en masse forskellige papirting, og vi gik længe og kiggede. Min mor elsker smukke servietter og kort, og jeg har altid elsket at lave ting af papir, og her var både det og meget mere: Klippeark, farvet karton, skabeloner, gavepapir, gaveæsker og stickers. 

Jeg kunne selvfølgelig ikke lade være med at købe et par meget smukke kort (sådan nogle kan man aldrig få nok af efter min mening) -  for de var så fine og gammeldags. Og samtidig fik jeg nogle håndgjorte kuverter med hjem. Man kunne godt få lyst til at "vinterpusle" med den slags... :-)

9 kommentarer:

Marianne sagde ...

Flotte kuverter du viser. Håber I havde en god dag.

Brittsol sagde ...

Det lyder til, at dig og din mor havde en hyggelig dag sammen.
God søndag

Lavendel sagde ...

Har Frederikssund til gode....:-)
tak for din støtte i den sidste tid!

Rejen sagde ...

Fine kuverter, sådan en butik kan man godt og kigge længe i..;-D

Pia sagde ...

I den butik ville jeg også blive fristet til at indkøbe et mindre lager :-)

Bente sagde ...

Hvis det er konditoriet på Torvet, du savner, så er det godt nok længe siden, du var her sidst (ud over sidste års blogtræf, altså :-)), for det har været lukket i 3-4 år.

Papir stedet (hvorfor pokker skal det være i to ord?? Jo, jeg har været ved at gå ind og spøge dem) har jeg endnu til gode at besøge, men det ser spændende ud. Og dit indlæg har ikke svækket min nysgerrighed ;-)

Madame sagde ...

Jeg elsker den slags butikker - der må jeg hen og kigge. Ved ikke noget bedre end at mærke duften fra papir og kan blive salig også i en boghandel :-)

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Vi havde den dejligste dag og fandt en masse sjovt at fotografere... ;-)

Brittsol: Det er altid hyggeligt at være på tur med min mor... :-)

Lavendel: Selv tak, søde Lavendel.

Mia Folkmann sagde ...

Reje: Ja, jeg elsker at gå og kigge og finde... ;-)

Pia: Du må til Frederikssund en tur... ;-)

Bente: Jeg har ikke været i Frederikssund i seks år, tror jeg. (udover blogtræffet, men da var vi ikke på konditori - da havde vi masser af kager selv... ;-)) Jeg tænkte også på det med navnet i to ord, men der må være en dybere årsag... ;-)

Madame: Ja, boghandlere er også herlige at gå rundt i. Jeg tror bestemt, at du vil synes om stedet her... :-)