søndag den 20. maj 2012

Et lille pip


Jo tak, det går så fint med Tot og Strit...

Jeg satte de to bure sammen med åben låge, og allerede næste morgen sad Tot på samme sovepind som Strit. De hygger sig vist meget fint de to. Jeg vil så stærkt betvivle dyrehandlerens overbevisning om, at Tot er en han; jeg har aldrig set så "pigeagtig" adfærd hos en han før... (!)

Nå, men Strit er ligeglad. Hun har været sammen med en pige før, og det gik fint. Og den nye fugl har et dejligt roligt temperament, så hun finder sig troligt i at blive puffet ned fra den pind, som altså ER optaget. Til gengæld er der krudt i tøsen, så der bliver kravlet og gnavet og undersøgt alle vegne.

Så alt gik, som det helst skulle. De to fugle snakker og pudser sig og ligner to gode, gamle veninder, der bare har det rart sammen.

5 kommentarer:

Lene Megan sagde ...

Dejligt at læse at de to fugle har fundet melodien og ikke har fået pip! :) Håber de bliver de fineste venner, det kunne det da godt tyde på!

Fortsat god søndag. Her nyder jeg vejret, om end blæsten er lidt strid!

Loppe sagde ...

Hej Mia...

Dejligt når forening kan lykkes..

Hos dig skal de to nok få det godt sammen...

Hos mig står alt i Union Jack´s navn for tiden... så jeg får min daglige portion anglofilia når jeg surfer nettet tyndt efter de velkendte kors..

Sikke mange udgaver der findes !

Ønsker dig en dejlig søndag...

Kh
Loppe

Mia Folkmann sagde ...

Megan: De ligner meget to pipper, der bliver perlevenner... ;-) TAK og nyd også din søndag...

Loppe: Du har vel set de puder og de sparegrise, jeg har i min butik? ;-)

Du må også have en dejlig søndag...

Madame sagde ...

Hvor er det dejligt, at de er blevet gode venner - jeg får helt lyst til at få fugle :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: De er også vældig hyggelige og giver lidt liv i huset... :-)