tirsdag den 19. juni 2012

En rigtig god ejendomsmægler


Hvis nu nogen skulle få samme idé som mig og lyst til at sælge hus, så vil jeg først og fremmest råde til at bevæbne sig med tålmodighed. Da jeg ikke er noget tålmodigt væsen, har det været en hård tid, men alt lykkedes jo til sidst.

Ikke mindst ved hjælp af min søde ejendomsmægler fra Robin Hus. Anette Christensen fra Lyngby har været et yderst behageligt bekendtskab, for der har hele tiden været fin kommunikation, humor og masser af opmuntring, når der bare ikke skete en pind.

Selv om konceptet med Robin Hus er "sælg selv", så har vi på ingen måde følt os alene, og det var tværtimod en fornøjelse, at man selv kunne styre tidspunkter for syn og kontakten til de potentielle købere. Med Anette ved roret gik alt, som det skulle - og sådan var det også, da min mor skulle sælge sit hus.

Kan varmt anbefales!

16 kommentarer:

Megan sagde ...

Dejligt med en god oplevelse. Håber snart der sker noget! :)

Vi skal jo heldigvis ikke sælge. Vi nyder livet i vores nyegamle hus og lærer det hele tiden bedre at kende.

Ønsker dig en fin dag. Vejret? Det behøver vi ikke skrive om.

Mia Folkmann sagde ...

Megan: Det blev heldigvis solgt til sidst, og huset er ikke længere vores den 1. september. Det må være nok med ét gammelt hus i ens liv, og Hollymount kan med 400 år på bagen nok dækket behovet... ;-)

Nej, du skal ikke sælge - du har jo det vidunderlige hus, som jeg så godt kan lide. Det har en god stemning, kan jeg se. God dag til dig også...

Madame sagde ...

Robinhus lyder som et godt koncept, og det er så vigtigt med opmuntring, når der har været en lang proces. Dejligt at I havde en god ejendomsmægler! Jeg var gennem det samme sidste sommer, hvor jeg solgte min fars hus.

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Det er et fint koncept, og vi har sparet mange penge ved at bruge det. Åh ja, jeg kan godt huske dine indlæg fra dengang, og jeg følte med dig, kan du tro. Det var en sej omgang...

Fruen i Midten sagde ...

Dejligt for dig/jer, at det trods lang ventetid blev en god oplevelse at sælge hus :-)

Nu skal I bare vænne jer til tanken!

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Ja, du siger lige præcis noget. Man skal altså lige vænne sig til tanken, for selv om det bliver sjovt og spændende, så kan det også virke lidt "usikkert". Man er jo vanemennesker... ;-)

Annette sagde ...

Jeg er så glad på jeres vegne over, at det hele lykkedes. At I så oveni købet har haft en rigtig sød ejendomsmægler, det gør at man kommer fra huset med en god fornemmelse.
En rigtig dejlig dag til dig.

Mia Folkmann sagde ...

Annette: Det har du helt ret i; det var godt at have en positiv opbakning, når det hele så lidt sort ud... ;-) God dag til dig også...

Krearier sagde ...

Har også tænkt på Robinhus, men har netop frygtet, at man blev overladt til sig selv, samt at købere stoler mere på de "gamle" ejendomskæder. ....
Må lige tjekke det ud igen :)

Mia Folkmann sagde ...

Krearier: Jeg har slet ikke haft indtryk af, at køberne stoler mere på de traditionelle kæder. Jeg har haft rigtig mange kontakter og alle gav udtryk for, at det var helt fint, at vi selv viste frem etc.

Der er mange penge at spare ved "gør det selv", så pøj pøj med det... ;-)

Krearier sagde ...

Hmmmm ... Men er der ikke kun en del penge at spare, hvis man vælger løsningen: Sælg selv annoncen til 3.495 kr. Med mægler løsning er prisen 34.995 kr. + diverse udgifter (annoncering o.lign.), og så løber prisen alligevel op i nærheden af alle andre ....
Argghh, det er sgu' derfor her ikke sker en dyt!
Jeg er slet ikke parat til de høje tal :D

Mia Folkmann sagde ...

Krearier: Vi skulle have betalt ca. 150.000 for at sælge vores hus, men slap med ca. 35000. Vi har slet ikke annonceret, men bare haft huset på nettet - for vi kunne se med de to "almindelige" mæglere, vi prøvede forinden, at annonceringerne ikke gjorde nogen forskel.

(Men da disse mæglere var "solgt eller gratis" kom vi ikke til at betale for den megen annoncering)

Krearier sagde ...

WOW - ja, det er bestemt en besparelse der gør noget!!!
Tak for dine svar :)))

Mia Folkmann sagde ...

Krearier: Selv tak... :-)

Ejendomsmægler sagde ...

Må jeg spørge om hvad Robinhus kostet dig i salær?

Mia Folkmann sagde ...

Ejendomsmægler: Prisen står på Robinhus' hjemmeside. Jeg gav det, der stod dengang. Hverken mere eller mindre... :-)