lørdag den 21. juli 2012

Engelsk TV

Jeg ser normalt ikke så meget TV om sommeren - hverken i Danmark eller her. Men der er to udsendelser, som jeg dog ser med stor fornøjelse og endda dagligt, når de ellers er der.

Den ene hedder Eggheads og er en meget hyggelig quiz (englænderne elsker at quizze). Et hold på fem deltagere udfordrer dagligt "Æggehovederne" - et fast hold med nogle uhyggeligt skarpe hjerner. Spørgsmålene er meget forskelligartede, og det er altid sjovt at (prøve at) gætte med.

Den anden udsendelse hedder "Escape to the country", hvor man søger efter landligt beliggende huse til par, der gerne vil flytte. Nogle ønsker at stå af ræset, andre vil have høns og dyrke kartofler, mens atter andre bare vil arbejde hjemmefra.

De præsenterede huse er vidt forskellige, men mange af dem er så charmerende og så vidunderligt beliggende, at det er helt utroligt. Og det er sjovt at se, hvordan fasttømrede planer og ønsker kan blive forført og forvandlet ved synet af et skønt hus...

8 kommentarer:

Lene Megan sagde ...

De laver mange gode programmer, englænderne. Jeg så også mange gode quizzer, da jeg boede derovre.

Mest af alt er jeg dog vild med deres krimier. Har netop købt en boks med Minette Walters film, altså film baseret på hendes bøger. Glæder mig til at gense dem! :)

Mia Folkmann sagde ...

Megan: Jeg er også vild med deres krimier... kender du Frost (ja, det gør du nok...) og Pie in the Sky?

Madame sagde ...

Jeg ville ønske, man sendte "Escape to the country" også her - elsker at se tv, hvor man kan vider engelske huse og landsbyer. I øjeblikket ser jeg den engelske krimiserie "Sagen genåbnet". Vises den også i England?
God weekend til dig :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Den serie har jeg hørt om, men jeg har aldrig set den - lyder ellers spændende. Mange udsendelser kan jeg downloade via nettet og se på et tidspunkt, der passer, men det virker desværre ikke i Danmark (har prøvet!) ;-)

Lisbeth sagde ...

Hvilken kanal kan Escape to the country sees på?
Lyder rigtig hyggeligt..:-)
Frost ser vi nu i genudsendelse på Charlie...for hvilken gang...men elsker ham!
Sagen genåbnet er rigtig god krimi...den genudsendes også i øjeblikket..:-)
Dette er da den dårligste sommer vi har haft længe.Havde besøg af min steddatter og søn på 11 år i 10dage i Juni/Juli..og det regnede hele tiden.
Selv kan jeg ikke lave særlig meget...skal opereres på Onsadg efter et slemt fald for et par uger siden hvor jeg fik slået et stort stykke af min ledskål i skulderen og selfølgelig er det den højre arm som jeg bruger...:-(
Så må håbe at når jeg er fit for fight igen vil blive en dejlig sensommer for os alle.

Fortsat god sommer fra Lisbeth

Lisbeth sagde ...

Min steddatter og søn er jo fra England..ikke langt fra Newcastle...og som hun sagde det er jo som at være hjemme...lol..med hensyn til regnen..:-)

BD sagde ...

Jeg gad godt at vi ikke havde fjernsyn, men når jeg valgte min man var det inkl. fjernsyn, det var ligesom i pakken. Jeg synes at det er en enorm tidsrøvere. Men det er da dejligt med et godt program.

Mia Folkmann sagde ...

Hyacinth: Escape to the country kommer fra BBC - jeg ved ikke, om den også er på den udgave, der sendes i Danmark? Men hold øje med den, hvis den kommer, for den er altså hyggelig....

Frost elsker jeg også og har set ham flere gange. Pie in the Sky, som jeg nævnte, er også vældig god.

Åh, det var da et væmmeligt fald, du har haft. Forhåbentlig hjælper operationen dig, så du igen bliver "fit for fight". God bedring med armen. Knus

Sandsdal: Jeg er heller ikke voldsomt interesseret i fjernsyn, for det er en tidsrøver. Men en gang i mellem kan jeg godt lide det - hvis der er noget rigtig godt... :-)