lørdag den 28. juli 2012

Sidste dage


Efterhånden som tiden går, føler jeg mig mere og mere hjemme her på denne plet i England. Selv om jeg er bybo, har jeg altid elsket at være på landet, og jeg har nydt det ekstra meget denne gang.

I går traskede jeg langs vores lange markvej op til huset og så på alle de forskellige vilde blomster, der vokser i vejkanten og inde på marken, hvor der ikke har været får et stykke tid nu. Nogle blomster kender jeg slet ikke navnet på, men jeg havde på et tidspunkt en biolog på besøg, der remsede op med engelske navne. Enkelte af dem skulle være ret sjældne eller i hvert fald spændende - jeg synes jo bare, at de er kønne... og så glæder jeg mig over, at de giver føde til en masse sommerfugle og bier lige nu.

7 kommentarer:

Ellen sagde ...

Kan man andet end at elske England? Man bør vel principielt elske sit fædreland, men der er to, England og Sverige; nok tre nu, efter Norgesturen, jeg hellere ville bo permanent i end i DK.
At jeg så heller ikke bryder mig om den retning, det danske samfund bevæger sig i, gør nok ikke den store forskel - mon ikke det er nogenlunde det samme overalt, når man gør det hele op? Og dog ...

Jeg kan i hvert fald godt forstå, at du elsker dit Hollymount - det er en pragtfuld plet på jorden.

BD sagde ...

Det er enlig en meget rar følelse det der med at ha to hjem :)

Rasmine sagde ...

Hmmmmm - Jeg tror, der er skønnest i Danmark, skrev den vidt berejste H.C. Andersen.

Madame sagde ...

Der må være helt vidunderligt på Hollymount lige nu - kan godt forstå, du nyder det!

Tins roser sagde ...

For et praktfullt hus du har i England, det kanhende jeg dukker opp en dag!

Balsfjord og Malangen historielag sagde ...

Det ser helt vidunderlig ut der, Mia! Jeg forstår veldig godt at du liker deg der, og følelsen av å høre til er god.

England er vakkert!
God helg og klem fra Lill-Karin.

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Efter mine to år i Belgien lærte jeg, at jeg sagtens kan føle mig hjemme andre steder end i Danmark. I England blev det i endnu højere grad "hjem", og jeg holder meget af begge steder. Ja, alle tre steder, for Danmark er jo også så dejlig. Norge har jeg aldrig været i - det har jeg til gode - men Sverige er et skønt land, som OGSÅ skal besøges mere. Sikke meget der skal nås... ;-)

Sandsdal: Ja, det bedste af to verdener, ikke?! ;)

Rasmine: Ja, hvis der var nogen, der burde vide det, var det da ham. Så berejst som han var... :-)

Madame: Der var så utroligt mange sommerfugle, som jeg aldrig før har set. Det var et dejligt syn... :-)

Unn: Du skal være hjertelig velkommen... :-)

Lill-Karin: Ja, England er så vældig vakkert, så det er ikke svært at føle sig hjemme dér... :-)