tirsdag den 25. september 2012

Ikke et ord om flytning

Sidste læs blev flyttet i går - fra mit showroom i Ordrup til det nye i Holte - og jeg kan nu gå i gang med at indrette. Det er en skøn følelse, at jeg fra nu af kun skal pakke op og ikke ned...

Men ellers: Ikke et ord om flytning. Hellere lidt om Gl. Holte og omegn, som jeg slet ikke kender, men glæder mig til at udforske. 

Endnu er det kun blevet til lidt sene aftenture, og de har ikke været lange. Energien har været på vågeblus. Men lige ved siden af vores hus ligger Gammel Holtegaard med sin smukke barokhave, og i går opdagede jeg mere eller mindre tilfældigt Trørød Torv med det hyggelige bageri (og dets gode kager). Bageriet går helt tilbage fra 1926 og er beliggende i et meget charmerende hus. 

Der er selvfølgelig en grund til, at det hedder "Gammel Holte". Her er mange charmerende bondehuse med stråtag, og her er marker og smukke naturområder. Masser af gode motiver til bloggen...

9 kommentarer:

Madame sagde ...

Det er et meget smukt område, I bor i nu! Jeg glæder mig til flere billeder :-) Dejligt at du nu kan pakke ud og ikke ned!

Lene Megan sagde ...

Der er virkelig smukt i Gammel Holte! Og det er en fin tid lige nu, efterår og det helt specielle klare lys. Godt tidspunkt at indrette showroom på, tænker jeg, for det skal jo også være hyggeligt! Dér må jeg jo snart forbi.

Ønsker dig gode dage med indretning og i det hele taget.

Krearier sagde ...

Glæder mig til at se billeder og læse historier fra/om Gl. Holte og omegn :)

Lillian sagde ...

Dejligt at du nu er tilbage på bloggen og at du nu har masser af gode motiver til bloggen "lige uden for døren".

Det var sandelig godt, at du "mere eller mindre tilfældigt" fandt den hyggelige bager. Den skal du nok få meget glæde af :-)

Fruen i Midten sagde ...

Det er jo et virkelig skønt område, du er flyttet til. Håber du sætter nogle af de mange gode motiver på bloggen.

Og ellers god udpakning :-)

Brittsol sagde ...

Der ser hyggeligt ud. Glæder mig til at besøge din butik når du åbner.

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Jeg er også allerede glad for at bo her; det bliver sjovt at udforske et nyt sted... :-)

Megan: Du kan lige tro, at det skal være hyggeligt, og det tror jeg, at det bliver. Du skal være meget velkommen, hvis din vej falder forbi på et tidspunkt... :-)

Krearier: Der skal udforskes, skal der. Men først skal jeg en tur til Bornholm...

Lillian: Jeg tror, at jeg har en indbygget radar, når det kommer til bagere og chokoladebutikker... ;-)

Fruen i Midten: Tak; det bliver så rart at komme på plads... :-)

Brittsol: Det ville være dejligt at få besøg... :-)

Stegemüller sagde ...

Det bliver dejligt for dig at pakke ud i de nye omgivelser; rigtig god fornøjelse. Det er også særlig dejligt at udforske nye omgivelser, når man er flyttet til et nyt sted.

Mia Folkmann sagde ...

Stegemüller: Jeg glæder mig meget til nærmere udforskning, men først skal jeg en lille "afslapningstur" til Bornholm... :-)