fredag den 5. oktober 2012

Lidt mere dukkehus


Min nye dukkehus-side er så småt ved at blive en realitet. De første poster er postet, og da jeg har masser af ideer på lager, skal siden nok blive sjov med tiden.

Da jeg var på Bornholm, genoptog jeg de broderier, som jeg ikke har haft gang i de sidste ti år. Små miniature-nørklerier, som bliver til gulvtæpper, vægtæpper eller puder. Eller måske bare et lille broderet billede som dette her.

Men det bliver selvfølgelig ikke broderier det hele - siden kommer til at handle om alt muligt i dukkehus- og miniatureafdelingen. Der skal være lidt for enhver smag... :-)

3 kommentarer:

Madame sagde ...

Tillykke med den fine nye dukkehus-side, Mia. Det er en skøn hobby du har - også at brodere. Nu vil jeg kigge lidt mere på Dukkehuset som hobby.
Jeg holdt meget af at brodere, da jeg var ung.

Ellen sagde ...

Hvor bliver det et fint site.
Det er rigtigt, at man bliver ganske grebet af alle de fine miniaturer, man kan få til dukkehuse - vi købte os nærmest fattige, da Anna fik sit hus af forældrene, og mormor og morfar påtog sig at møblere det :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Jeg broderede også fra tidlig alder; jeg kan huske et projekt med påskemotiv, som løb over flere år, men det blev en meget smuk pude til sidst... ;-)

Ellen: Man kan meget nemt købe sig fattig på miniatureting; det kender jeg alt for godt. Men jeg vil blandt andet prøve at dyrke de "gratis glæder" - for det kan sagtens lade sig gøre at lave søde ting for ingen penge... :-)