onsdag den 5. december 2012

Kat på glatis


Jeg må indrømme, at en svømmepøl ikke er min kop te. Hvis det lejede hus her var mit, ville jeg nok fylde den op og plante blomster i stedet for, men det går jo desværre ikke.

Flere gange i efterårets løb har jeg måttet fiske småkræ op, som er faldet i vandet, og jeg vil undlade at fortælle jer om min traumatiske oplevelse med ét, der ikke stod til at redde.

Nu er vandet frosset til, men kun lige i overfladen, så det er på ingen måde bæredygtigt. Men min mors kat, Rikke, fandt alligevel ud af, at hun ville gå Jesus i bedene og prøve at gå på vandet.

Elegant sprang hun ned på isen og gik på små kattepoter frem og tilbage et par gange, mens min mor og jeg stod med tilbageholdt åndedræt og håbede på, at isen dog kunne bære de få kilo, der var tale om.

Det kunne den. Heldigvis. Men jeg tror, at vi i fremtiden undgår "pool-området" de dage, hvor det er tøvejr.

12 kommentarer:

Krearier sagde ...

Godt at Mini Jesus klarede den :)

Mia Folkmann sagde ...

Krearier: Ja for søren. Det havde været en kold fornøjelse at fiske hende op. Brrrr...

Madame sagde ...

Uha ja, jeg har det som dig og tænker også på de stakkels dyr. En af vores venner havde en pool i haven, hvor et rådyr faldt i og druknede. Vores ven blev så rystet, at han sløjfede sin pool ...

Rasmine sagde ...

Kan man stadig hedde Rikke efter den bedrift? Jeg synes, den kræver et mere ophøjet navn ;-)

Det er nu en skam, at I begge to havde så travlt med at holde vejret, at der ikke er noget billede.

Fruen i Midten sagde ...

Gys! - også til Madames kommentar :-( Jeg troede enfoldigt, at man tømte sådan en svømmepøl, inden det blev vinter?

Rejen sagde ...

Jeg havde lukket vandet ud om vinteren, men ville nok slet ikke have en svømmepøl..godt at Rikke nåede i land med tørre poter..;-D

Anonym sagde ...

Ups. Men den gode nyhed er at I ikke havde været langt væk fra varme og tørt tøj om I havde været nødt til at redde katten.

Der er desværre flere historier om druknede husdyr i swimmingpools.. så det er noget man skal tage en lille smule alvorligt.

Stegemüller sagde ...

Det var godt, der ikke skete mis noget! Jeg troede også, at man tømte en swimmingpool om vinteren...

Gowings sagde ...

Der er ingen vinterbadere i familien?

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Du godeste! Det ville jeg også have gjort. Det var da en skrækkelig oplevelse. Min var ikke helt så slem, men slem nok...

Rasmine: Vi turde dårligt røre os, så jeg tænkte ikke på billeder. Jeg tænkte på, hvordan jeg blev varm igen, hvis jeg skulle hoppe i og hive hende op... ;-)

Fruen i Midten: Ejeren af huset sagde bare, at vi skulle lade vandet være i. Og jeg ved intet om "pøler"...

Reje: Nej, jeg vil bestemt heller ikke have en pool. Så hellere en svømmetur i havet... :-)

Overleveren: Du kan tro, jeg tager det alvorligt. Heldigvis er poolen hegnet ind, så børn og hunde kommer ikke derind. Men katte og andre smådyr kan altså godt...

Stegemüller: Ja, du kan tro, vi ellers passer på hende. Hun er en højt værdsat mis... :-)

Gowings: Det kunne være, at man skulle overveje det. Hvis Rikke var faldet i, var jeg blevet det helt automatisk... ;-)

Ellen sagde ...

Hmmm. Med mit kendskab til svømmepøler kan jeg slet ikke forstå, at man vil lade det være vandfyldt om vinteren, men det må ejeren jo selv om.
Og så er der lige et punkt til ud over chokoladen, hvor vi ligner hinanden: Jeg gad heller ikke have sådan en tingest ... den er kun til besvær.

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, det må han. Men jeg ville nu foretrække, at der ikke var sådan én - den er nemlig kun til besvær...