fredag den 18. januar 2013

Hilsen fra en Iglo

Jeg får næppe mulighed for at skrive rejsebreve denne gang, for jeg er hjemme det meste af tiden.

I dag har sneen væltet ned, og det vil den efter sigende fortsætte med hele weekenden. Med mellemrum tager vi bilen og kører frem og tilbage af den lange indkørsel, så vi kan holde den fri for (høj) sne - for vi har ikke specielt lyst til at skovle SÅ mange meter.

Og for at se tingene fra den lyse side:

Smukt ser det ud (jeg viser billeder i morgen), og det er kun anden gang, jeg oplever Hollymount i snevejrstøj. Jeg glæder mig over snemandsbygning i haven, sneboldskamp, udfordrende traveture haven rundt i høj sne, hentning af pejsebrænde og varm chokolade foran pejsen bagefter. Heldigvis har vi masser af brænde og endda en brændeovn i hver ende af huset, så vi klarer os.

5 kommentarer:

Gowings sagde ...

Værs'go:

http://www.youtube.com/watch?v=4dBRkBWzdoM

:)

Ellen sagde ...

Ja, I har godt nok fået sne derovre :-)

Fruen i Midten sagde ...

Godt, at I kan hygge jer og ikke skal ud i trafikken (som sikkert er slem). varm chokolade foran pejsen er da lige til at holde ud ;-)

Unknown sagde ...

Oh Mia sounds wonderful. I would love to be there at the moment in all the snow. I was about to ask how you were managing with the drive, that sounds a good plan, would be terrible if you got snowed in. I remember you saying one year one couple had to use a tractor to get out

Mia Folkmann sagde ...

Gowings: Der er andre end mig, der holder af barnlig leg i sneen, kan jeg se... ;-) Tak for filmen - den er så dejlig!

Ellen: Det kan man da vist roligt sige... ;-)

Fruen i Midten: I betragtning af at englænderne kun sjældent har vinterdæk på er det ikke sjovt i trafikken. Så det er fint, at vi ikke skal ud i den... :-)

Nick: Yes, it works with the drive - we also go for walks up and down it, because it is rather wonderful to be outside even in this cold... :-)