lørdag den 19. januar 2013

Masser af sne





Der er ikke noget som en masse sne, der kan vække barnet i mig. Og Hollymount er ikke det værste sted at være, når man vil tumle sig i sne - her er i hvert fald rigeligt af den, som I kan se.

Heldigvis har vi ikke brug for at tage ud i trafikken, der nok er mindre sjov. De store supermarkeder bringer varer ud, så jeg bestiller bare, hvad vi har brug for og får det bragt. Hvis det kniber for varevognen at køre op ad vores indkørsel (for de bruger sjældent vinterdæk her), kan vi altid køre ned for enden og hente.

Det eneste, jeg godt kan være lidt utilfreds med, er, at jeg ikke får afprøvet mit nye "legetøj" i Waitrose. Jeg er nemlig blevet registreret til brug af håndscanner, og den slags synes jeg altså er sjov.

Så går man rundt og scanner sine varer og kan samtidig se, hvor meget man handler for. Man får også et højt PIP, hvis der er tilbud på - tre for to og den slags. Varerne placerer man i sine indkøbstasker i vognen, og så er det bare at gå til kassen, aflevere scanneren og betale det, der står.

Det er da smart, og det må de gerne indføre derhjemme også. Så slap man for kapløbet og "vare-kvase-armen" ved kasserne...

13 kommentarer:

Inge sagde ...

Hvor er det smukt..
Vores lokale svenske supermarked har helt samme system, det er så nemt og smart, og vi bruger det hver eneste gang vi handler der. :-)

Rasmine sagde ...

Jeg har aldrig hørt om det før, men det skyldes nok, at det er mindst 10 år siden, jeg har været uden for Danmarks grænser. Hvorfor i alverden har vi ikke allerede sådan et system? Lever vi mon i et U-land?

Mia Folkmann sagde ...

Inge: Ja, er det ikke?! Jeg tror egentlig også, at man sparer penge på det - for man kan jo holde øje med, hvor meget man køber for (og supermarkedet ved, hvornår de skal komme med tilbud på de varer, man køber mange af... ;-) )

Rasmine: Åbenbart på det punkt... ;-)

Vibeke sagde ...

Ja det ville da gøre det en del lettere at finde tilbud, plus købmanden kan regne med at man kommer igen. I Kvickly kan man scanne sit røde medlemskort i prisscanneren og så fortæller den, om der er tilbud der ikke er nævnt i avisen. Det er da også lidt smart, ikk!!
Venligst Vibeke

Madame sagde ...

Hvor er der smukt hos jer lige nu! Og det lyder rigtig smart med håndscanneren - og dejligt, at I kan få varer bragt ud! Jeg forestiller mig, at man sparer en del ved ikke at gå rundt i en butik, hvor man bliver fristet ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Overgartneren: Ja, det er også smart! Her finder man i hvert fald tilbud, der er på ting, man har tænkt sig at købe - mange gange kan man jo lige så godt købe tre for tos pris, hvis det er noget man bruger ofte.

Madame: Ja, det ser så kønt ud, men brrr det er koldt. Jeg har hængt mad ud til fuglene med stivfrosne fingre, men de var taknemmelige... :-) Ja, det er godt at modstå fristelser - somme tider...

Ellen sagde ...

Som Inge siger, er det helt almindeligt i Sverige, og jeg forstår heller ikke hvorfor det ikke indføres i DK.
Jeres hus er (også) vidundelig smukt, når det er klædt i sne :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Jeg vidste ikke, at det var almindeligt i Sverige, men så forstår jeg da slet ikke, at det ikke er kommet til Danmark endnu. Jeg vil være varm tilhænger, som du kan forstå... ;-)

Ja, det ser kønt ud, og jeg er sikker på, at din engelske families hus er mindst lige så kønt... :-)

Stegemüller sagde ...

Hvor er jeres hus dog smukt der midt i al sneen. Det er nogle dejlige billeder, du har taget af det.

Håndscanneren lyder rigtig smart; men hvordan kan det kontrolleres at man scanner alle varerne og ikke snyder?

Mia Folkmann sagde ...

Stegemüller: Inden man tager scanneren i brug, erklærer man sig indforstået med, at butikken har ret til stikprøvekontol. Så hvis man ved, at man kan risikere det, har man næppe lyst til at snyde.

Ja, ser det ikke fint ud. Selv om huset nærmest virker snavset midt i al den kridhvide sne... ;-)

Lone sagde ...

Holymount ser helt eventyrlig ud i sine vinterklæder. Der er virkeligt plads at boltre sig på. Det lyder også som nogle skønne aktiviteter, du har gang i :-)

Det er rigtig smart med sådan en håndscanner. Jeg har hørt om dem. Ved dog ikke, om det var fordi, man var ved at indøre dem i DK eller om det var fra et andet land.
Men smart er det, hvis budet kan komme frem.

Hihi, jeg kan godt lide, at I tager en tur i bilen op og ned ad indkørslen i ny og næ for at holde den kørebar :-D

Lone sagde ...

OK - håndscanneren havde så ikke lige noget med levering af varerne at gøre ... Nogle gange går det lidt for hurtigt med at udgive ...

Mia Folkmann sagde ...

Lone: Forstår sagtens hvad du mener... ;-) Ja, det er da lidt smart det med at køre op og ned - 300 meter er lidt rigeligt at rydde med håndkraft... :-)