onsdag den 17. april 2013

Forår i Amsterdam

Det var forår i Amsterdam, og jeg nød i den grad at gå i solen og se på alle kanalerne og de smukke huse. Jeg nød endnu mere at sidde på en bænk og bare se på livet, for det var der masser af på en solrig forårslørdag.

Der var både tid til museumsbesøg og kig i butikker, men først og fremmest var der tid til slentreture og dejlige indtryk.

Jeg har ikke været i Amsterdam, siden jeg var i tyverne, og der er sket meget siden da. Men jeg oplevede byen meget mere hyggelig og interessant end jeg havde ventet, og det var selvfølgelig en behagelig overraskelse.

Vi boede på et lille hotel ude ved havet og kunne derfra tage toget ind - turen tog kun en halv time. Og med det hotel som udgangspunkt tog vi på flere ture, som jeg fortæller om de næste par dage.

11 kommentarer:

Madame sagde ...

Det lyder som den dejligste miniferie - glæder rig til at læse mere om dine oplevelser ... :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Det var så skønt at møde foråret i Holland... :-)

Rejen sagde ...

Dejligt med lidt forår også i Amsterdam.. ;-D

Fruen i Midten sagde ...

Amsterdam er en dejlig by!

Glæder mig til at læse om dine oplevelser. Håber du har lidt tulipan-billed-spam at byde på :-)

Krearier sagde ...

Glæder mig til at se flere billeder fra Amsterdam :)

Mia Folkmann sagde ...

Reje: Ja, det er vel nok også blevet dejligt vejr her... :-)

Fruen i Midten: Mon ikke jeg kan hitte en tulipan eller to?... ;-)

Krearier: Jeg var især ret vild med alle de husbåde, der lå - det må være sjovt at bo på sådan én... :-)

folehave's univers sagde ...

ÅH... det lyder dejligt. Amsterdam er absolut et af mine favorit steder. Så smukt og fuld af stemning. Glæder mig til føljeton.

Stegemüller sagde ...

Det ser ud til at være en smuk by at slentre i. Jeg glæder mig til dine tulipaner.

Tins roser sagde ...

Amsterdam er en vidunderlig by. Nå fikk jeg lyst til å ta en tur, det er 11 år siden sist. Der er vel våren i full gang:)

Lisbeth sagde ...

Amsterdam er en af mine yndlingsbyer.:-)
Min mand arbejdede der i perioder og i Rotterdam (som også er en fin by).Har fejret jul her også.
Så jeg har fløjet flere gange København-Amsterdam og da han var i Rotterdam så med toget der til.
En gang faldt jeg i søvn på toget til Amsterdam og blev vækket af en sød dame da vi var på stationen efter flypladsen..gæt om jeg gik i panik for ikke at nå flyet hjem.
Nåede det dog!
Det mest sjove var da jeg engang måtte tage bussen fra Amsterdam til Rotterdam (problemer med toget).Vi kørte i gennem den flotteste grønne natur som dækkede over kanalerne. Og det så ud som om skibene sejlet på de grønne marker. Det var meget specielt.:-)

Knus fra Lisbeth

Mia Folkmann sagde ...

Folehave's univers: Det var også en dejlig oplevelse, og vi var bare så heldige med vejret... :-)

Stegemüller: De skal nok komme... :-)

Unn: Ja, så er det da på tide at tage tilbage. Der er forår og dejligt lige nu... :-)

Hyacinth: Hvor sjovt, at du har været der så mange gange. Rotterdam kender jeg slet ikke, så den må stå på listen til næste gang - for der bliver helt sikkert en næste gang! Jeg kan forestille mig, at det må have været en speciel oplevelse med skibe, der sejler på marker... ;-)