søndag den 26. maj 2013

Bjergged i bakkerne

Vejret er utrolig fint i øjeblikket, og i går gik vi en meget lang tur hele vejen op til toppen af Malvern Hills. Det højeste punkt er ca. 425 meter, og herfra har man efter sigende udsigt til hele nitten "counties". Jeg fandt langt fra dem alle, men udsigten var i hvert fald fantastisk.



Turen fortsatte langs "bakkerne", for der går stier på kryds og tværs og op og ned, så der er nok ikke noget at sige til, at benene er lidt ømme i dag.



Og her til aften er mine arme også ømme. For selv om jeg tilbragte nogle afslappende eftermiddagstimer i haven, har jeg også haft travlt med at male bjælker med sort linoliemaling. Men selv om det er lidt hårdt for armene, så dufter linoliemaling så dejligt og er så behageligt at arbejde med, at det er en fornøjelse...

6 kommentarer:

Caroline Holm sagde ...

God herlig morgen Mia,
Dejlig beretning fra the Hills. Det ville være herligt, hvis din blog også var på engelsk, så vennerne kan følge med. Hav en dejlig dag med strækøvelser.
Mange hilsener
Caroline

Inge sagde ...

Hvor er der smukt.. :-)
Tak for turen.

Madame sagde ...

Det lyder som den dejligste dag, hvor du både var ude og opleve naturen og fik malet :-) Jeg slog op, hvor Malvern Hills ligger, og det var spændende at se. Min familie bor nær Oxford og nær Bristol ... :)

Mia Folkmann sagde ...

Caroline: God morgen til dig også (jeg er jo en time bagud...). Jeg HAR faktisk en engelsk blog, selv om den ikke er helt så personlig, og selv om den (endnu) ikke bliver "rørt" så meget som denne her: www.miafolkmann.com

Jo tak, strækøvelser er vist en god idé. I dag skal vi ud på tur igen, så der bliver nok brug for dem.

Inge: Der er nemlig så smukt... men højt til toppen - puha... ;-)

Madame: Vi skifter lidt med det hyggelige og det praktiske. Jamen, der er ikke langt til hverken Oxford eller Bristol herfra... måske en times tid? Jeg kunne da godt forestille mig et "kombinationsbesøg"... ;-)

Ellen sagde ...

Malvern Hills er meget smukke, men den med 19 counties er nok bare en god historie? Ellers har I overblikket over halvdelen af England - men vi kan da aftale et tidspunkt, hvor vi stiller os op på Silbury Hille her i Wiltshire, så kan vi vinke til hinanden :-D

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Hi hi, jeg har det fra turistforeningen, og de må vel vide det. Men det skal nok være en MEGET klar dag - også hvis vi skal vinke til hinanden... ;-)