onsdag den 26. juni 2013

Sårbar teknik - og glade grise

I dag skal jeg en hel masse ærinder af forskellig slags - blandt andet skal jeg besøge TDC.

I går aftes stod min Ipad helt af - total sort skærm - og der var ingen anden udvej end at genstarte den (og derved miste alt det, der er på den). Bagefter skulle jeg bruge min SIM, og den er pist væk. Så TDC må komme mig til hjælp.

Og i nattens løb fik jeg en SMS på min telefon: "Velkommen til Sverige" og information om svenske takster. Da jeg befinder mig i Danmark, var det ret underligt, og jeg har ikke lyst til at betale dyre udenlandstakster. Så TDC må også her komme mig til hjælp.

Hvor er man altså sårbar med alt det tekniske...  Det er så godt, når det virker - og det er så irriterende, når det ikke virker...

Og hvad har alt det her med glade grise at gøre? Jo, det er nemlig blandt andet det, mit "spareindlæg" i aften kommer til at handle lidt om.

Vi ses...

4 kommentarer:

Madame sagde ...

Åh, det var ærgerligt, at din iPad er stået af - jeg håber, du har fået hjælp nu hos TDC og også med den sære sms.

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Åh ja, heldigvis. TDC erhvervscenter i Lyngby er heldigvis til at snakke med. Så det er klaret nu... :-)

Susanne sagde ...

Man taler om at flytte grænser, men at det ligefrem skulle gælde grænsen til Sverige, synes jeg nu, er lige voldsomt nok.

Mia Folkmann sagde ...

Susanne: Ha, ja det må du nok sige. Det var åbenbart ikke helt ualmindeligt, at telefonen kunne søge de svenske master, hvis man boede ude ved kysten. Men der er nu lidt langt til Sverige herfra hvor jeg er ... ;-)