mandag den 17. juni 2013

Sparetips #1 - rygestop

Nogle sparetips er mere indlysende end andre, men det ER altså en god idé at kvitte cigaretterne. Det sparer mange penge, der kan bruges til noget sjovere, og samtidig gavner besparelsen helbredet.

Jeg røg selv engang, og da jeg besluttede mig for at holde op, begyndte jeg at lægge de penge, jeg normalt brugte på cigaretterne, i en stor syltetøjskrukke. Det var meget positivt at se, hvor hurtigt den blev fuld, og snart havde jeg finansieret et længe næret ønske.

En pakke cigaretter koster vel 40 kr. eller mere efterhånden. Besparelsen afhænger selvfølgelig af, hvor meget man ryger, men lad os bare sige, at det er 6-7 stk. om dagen. Det bliver til ca. 4600 kr. om året. En skøn rejse kan fås for mindre - og måske er der endda penge til overs til lommepenge...

Foto: paloetic

2 kommentarer:

Kisser sagde ...

Et virkelig godt sparetips :-)
Jeg følger spændt dine sparetips....
Det er nemlig sjovt at spare - der kan gå helt sport i det.

Mia Folkmann sagde ...

Kisser: Sådan har jeg det også lige nu. Hvis man sparer op til noget godt, er det jo herligt... :-)