lørdag den 14. december 2013

Gode film fra dengang



Min mor er kommet i nostalgi-hjørnet og ser med stor fornøjelse alle de gode, gamle film. Det begyndte med julekalenderen fra Den Gamle By og fortsætte blandt andet med serien "Den usynlige mand", som jeg selv hyggede mig med at se, da jeg var en vårhare.

Så nu har jeg købt lidt nostalgi til hende i julegave (det kan jeg godt sige her, for min mor læser ikke bloggen): Hele den samlede serie med "De uheldige helte" og de franske film "Undskyld vi flygter" og "Skyg den høje lyse med den sorte sko".

Jeg ved, at hun vil nyde dem - og mon ikke jeg kan få lov til at låne dem bagefter.... ?

8 kommentarer:

Rasmine sagde ...

Øv, nu troede jeg lige, at vi fik et helt afsnit ;)

Mia Folkmann sagde ...

Rasmine: Jeg tror egentlig ikke, at der er nogle på Youtube. Jeg HAR nemlig prøvet at finde dem til min mor...

Nu jeg tænker over det: Måske lå der det allerførste afsnit...

Madame sagde ...

Dejligt at du kan glæde din mor med gamle film (og kan låne dem bagefer) - min far var også vild med gamle film, og det er da også rigtig hyggeligt at se :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Min mor var jo ansat i en stor biograf, så visse film bringer også minderne tilbage om en sjov tid her... :-)

Sidse sagde ...

Hvor fin en gave. Og godt tænkt.

Mia Folkmann sagde ...

Sidse: Tak, Sidse. Jeg håber, at hun bliver glad (jeg tror det; hun kan så godt lide Roger Moore...) ;-)

Ellen sagde ...

Kender ikke den sidste, men bliver da helt nostalgisk over de to første - kan godt huske, hvordan vi nærmest skreg af grin over 'Undskyld vi flygter', og alle andre film med Louis de Funès :-D

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Den sidste er altså også sjov. Vi havde en dille med franske film dengang, og jeg elskede dem... både de sjove og de mere seriøse... ;-)