lørdag den 1. november 2014

Med kærlighed som ballast


Da jeg voksede op, var jeg altid omgivet af kærlige voksne - både min store familie og i særdeleshed mine forældre, der aldrig lagde skjul på, hvor elsket jeg var.

Jeg var ikke specielt forkælet med ting, men jeg var forkælet med kærlighed - og mit hjerte bløder for alle de børn, der aldrig oplever det.

Med kærlighed som ballast kan man klare det meste, når livet viser tænder - så husk at sige og vise dit barn, at du elsker det.

Det kan ikke ske for tit!

Billedet er fra den vidunderlige engelske serie CRANFORD...

13 kommentarer:

randiglensbo.dk sagde ...

En dejlig reminder!

Mia Folkmann sagde ...

BedstesBlog: :-)

Frk. Anemone sagde ...

Hvor har du ret :)

Madame sagde ...

Åh ja, jeg er fuldstændig enig!

Annemor sagde ...

Det har du rett i.
Ha en flott helg med mye kjærlighet i.

Lene sagde ...

Jeg siger heldigvis tit til mine store, voksne drenge, at jeg elsker dem så meget at det næsten gør ondt ;). Jeg tror ikke der findes nogen større kærlighed, end den man har til sine børn!

Mia Folkmann sagde ...

Frk. Anemone: :-)

Madame: :-)

Annemor: I lige måde :-)

Lene: Det er så godt, at du siger det. Det er vigtigt! :-)

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Hvor har du ret, det er hjerteskærende at se og opleve børn der svigtes af voksne.

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Det burde ikke kunne ske...

Pia sagde ...

Det er ikke ting der gør os rige, men de små ting i livet og at føle sig elsket og værdsat.

Mia Folkmann sagde ...

Pia: Det er så sandt som det er sagt... :-)

Anette sagde ...

Hvor har du ret, med kærlighed kommer man lagt. Og det at vide at man er elsket og har støtte er den bedste ballast i livet.
Jeg er jo lige fyldt rundt og har holdt stor fødselsdag, hvor jeg holdt tale - også til mine store drenge, og fortalte hvor meget de betyder for mig og at jeg vil gå gennem ild og vand for dem. Og selv om de godt ved det, er det noget andet, at få det at vide i mange andres påhør. Bagefter fik jeg af en af gæsterne at vide, at de begge lige måtte synke en gang :-)
Tænk at man kan røre sådan et par store knægte, det er dejligt.
KH Anette

Mia Folkmann sagde ...

Anette: Hvor er det dejligt at høre, at du har holdt tale for dine drenge. Du har helt ret i, at det er vigtigt at SIGE ting, selv om man egentlig godt ved det. Til lykke med din runde dag :-)