torsdag den 25. december 2014

God første juledag...

Mit juletræ bliver altid pyntet lillejuleaften. Det bliver stående til nytår - sommetider lidt længere, men i hvert fald ikke mere end et par dage ind i det nye år. Det kommer også i høj grad an på træet... tidspunktet er inde, når der er flere nåle på gulvet end på grenene... ;-)

Men lige nu står det smukt og grønt og fyldt med julepynt. De små lyskæder er gemt mellem grenene, så man ser kun de bitte små lys, der skaber lys og skygge i det grønne. Pynten hænger rundt omkring - ikke det hele, men de bedste ting. Lidt nyt og mest gammelt. Lidt engelsk og mest dansk.

Vi havde en hyggelig aften i går. Dejlig julemad, julemusik i radioen og fine, små gaver. Nu sidder Peter Plys bjørnen ved siden af min Steiff bjørn; jeg må nok erkende, at jeg aldrig bliver helt voksen.

Og i dag står den på formiddagsafslapning og eftermiddagstur: Jeg har nemlig et lille projekt, som jeg skal i gang med - men det fortæller jeg mere om på et senere tidspunkt. Indtil videre er det en "julehemmelighed"...






3 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Tak og i lige måde Mia, dejligt at du har haft en hyggelig juleaftenjuleaften - jeg synes at det er godt at bevare legebarnet i sig :-)

Madame sagde ...

Din julepynt er bare så fin :-) Vi har ikke juletræ i år, fordi vi fejrede juleaften hos Bella.
Ja, det er vigtigt at bevare den barnlige glæde :-)

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Jeg synes også, at det er vigtigt - og der er vist ingen fare for, at jeg glemmer det... ;-)

Madame: Jeg kan godt forstå, at I ikke har haft træ, når I ikke har fejret julen hjemme - det havde vi heller ikke før i tiden. Jeg håber, at I havde en dejlig aften sammen med Bella. :-)