torsdag den 12. februar 2015

En dejlig vandhave - og et nyt magasin om England


Jeg har netop modtaget det nye nummer af ANGLOFILIA fra trykkeriet - og det er altså en fornøjelse at se forsidebilledet, når jeg selv skal sige det.

Billedet tog jeg sidste år i maj, og dagen var så perfekt, at billedet bare måtte blive godt. Jeg elsker den "vandhave", som jeg tit besøger, for den ligger i Herefordshire blot 40-45 minutters kørsel fra dér, hvor jeg bor. Stemningen i Westonbury Mill Water Garden er vidunderlig, stille og fredfyldt, og man kan spise dejlig mad og gode, hjemmelavede kager ved de små borde ved indgangen til haven.

Og det allerbedste ved det hele er kendskabet om, at haven er skabt fra bunden i løbet af (relativt) få år. Jeg synes, at det er så skønt, at man kan skabe sit eget lille paradis, hvis man har tiden, visionerne og en vis portion energi... :-)

6 kommentarer:

Marianne sagde ...

Det er virkelig et skønt billede, Mia :)
Mange tak for pakken - modtog den i går - sikke en dejlig ren lavendel duft Cotswold lavender room spray har og TAK for den lille ekstra pakke med shampoo og hand & body wash! Det var sødt af dig.
Jeg er også meget glad for din 'Skønne dage' årbog - den er rigtig fin :)

Marianne sagde ...

Ja, og så selvfølgelig de andre ting også, der var i pakken.
Din bog 'Billedkasser' er jeg også meget glad for :)
Jeg har bestilt din bog 'Dukkehuset som hobby' i en antikvarisk butik på Østerbro, da det ikke ser ud til at jeg kan bestille den længere hos dig, men er bare glad for, at jeg stadig kan finde den et sted :)

Madame sagde ...

Tænk at man kan skabe så dejlig en have på få år - sådan en kunne jeg godt tænke mig :-)

Ellen sagde ...

En skøn, skøn have - den må på to-see-listen når vi tager derover i forsommeren.
Det lyder nemt at anlægge sådan en have ... der er bare lige det med "en vis portion energi" ;-)

Anette sagde ...

Et skønt billede fra en dejlig have.Tid, energi og opfindsomhed kan gøre meget :-)

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Selv tak, Marianne. Det glæder mig at du kan lide mine bøger. Dukkehuset som hobby er udsolgt - men den kan findes antikvarisk, har jeg set. Jeg har planer om genoptryk og også udvidelse af bogen - men der er lige et par andre, der skal i tryk først... ;-)

Madame: Det er også min drømmehave. Det tog ham 6-7 år at lave den sådan grundlæggende, men nu er der gået 14 år, så den er godt vokset op. Haveejeren har stadig gang i en masse, så jeg tager dertil hvert år for at se, hvad der sker... :-)

Ellen: Ja, jeg mangler nok lidt af hans energi - selv om han er en ældre herre efterhånden, så piler han rundt og har gang i projekter af forskellig art. Haven er kun 8000 m2 (plus udvidelse på marken sidste år), men den er virkelig dejlig. :-)

Anette: Tak. Jeg ved, at du også kender følelsen, når man synes, at et foto "rammer plet"... :-)