lørdag den 7. februar 2015

En vinterdag i Brugge

Brugge er altid dejlig - også på en kold vinterdag. Her i januar og februar er der sparsomt med turister i byen, og det har absolut sine fordele. Til gengæld har mange steder vinterferielukket, men det lykkedes os alligevel at lokalisere en godt pandekagested til eftermiddagskaffen. Man har vel flair for den slags...




Dagen blev tilbragt med at vandre rundt til byens "hjørner"; ud og se nærmere på møllerne og nogle af de mange byporte, og bagefter fandt vi små gader og stræder, som vi ikke havde fundet før.



Vi overvejede at besøge et museum, men solen skinnede så smukt, at vi blev enige om at have det til gode til en regnvejrsdag.



Til allersidst - hvor mine ben var lige ved at opgive ånden - slæbte vi os de 350 trin op i markedspladsens klokketårn. Udsigten var ganske fantastisk, og nu ved jeg, hvordan kæmpestore klokker lyder, når de er tæt på....

MEGET højt!!


7 kommentarer:

Ellen sagde ...

Holddaop, hvor har I gået! De trapper havde jeg nok sprunget let og elegant over. Høhø ... men godt gået og tak for flere billeder fra Brugge. Nu skal vi jo den vej hver gang, så på et eller andet tidspunkt får John og jeg vel også kigget nærmere på den smukke by.

Anonym sagde ...

Har I prøvet Brugges 'nationalret' hvidvinsdampede blåmuslinger med rigtige, gammeldags pommes frittes - ikke opvarmede, industrielt maltrakterede kartoffelmosstænger?

Det er flere årtier siden jeg har været i Brugge, men engang for længe siden, da jeg havde base i Jylland, kom jeg der et par gange om året på vej til eller hjem fra ferie på Cotintin halvøen i Frankrig, og Brugge og
muslingerne var et must.

med venlig hilsen
Jytte
www.danishknitdesign.com

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Det er helt sikkert en by, der er værd at se nærmere på - jeg er sikker på, at I vil elske den :-)

Jytte: Mjnej, det må jeg indrømme - da jeg boede i Bruxelles, fik jeg tit tilbud om blåmuslinger, østers og andet godt - og det er ikke lige mig. Til gengæld foretrækker jeg langt belgisk madlavning frem for den engelske, som jeg tit er udsat for... ;-)

Susan sagde ...

Sikken nogle fine billeder Mia, tak for kigget, det er jo altid en fornøjelse, at følge dig på dine ture..
God søndag.. :)

Mia Folkmann sagde ...

Susan: Mange tak, Susan. Og god søndag til dig også :-)

Benedicte sagde ...

Flere skønne billeder fra Brugge - og jo, den by har været på ønskelisten nogen tid, men vi har ikke været den vej endnu. Nu må vi se at få planlagt en tur!

Mia Folkmann sagde ...

Benedicte: Det er altid godt at have noget dejligt at se frem til... :-)