fredag den 20. februar 2015

Kaffe og keramik

I går aftes var vi på besøg hos vores gode venner, keramikeren Bent Rosenvold og Lis i Virum. For ikke at forglemme alle de dejlige dyr, de har - den ene af missekattene var jeg meget tæt på at tage med i rygsækken.

Jeg elsker at se, hvad Bent har fundet på af nyt i sin keramiske produktion. Jeg har selv en skøn ugle og et lille væsen, der titter frem gennem hullet i en stentøjskasse - og nu er det lille væsens familie kommet ud i lyset. Nogle nyder livet i et keramisk badekar; andre holder møde på toppen af kommoden - og den lille fyr her sidder bare og ser betuttet ud... :-)



3 kommentarer:

Ellen sagde ...

... skal nok ikke forveksles med den grønlandske kaffemik ;-)
Man kan vist hurtigt blive samler af de små, finurlige væsener!

folehave's univers sagde ...

Herlig og humoristisk keramik. Findes der en hjemmeside med disse finurlige ting.

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, sådan nogle små væsener er ret hyggelige... ;-)

Folehave's univers: Det er lige det, det er. Jeg tror faktisk ikke, at der er en hjemmeside, men jeg ved, at Bent har udstillet på Lyngby bibliotek: https://www.facebook.com/events/802647239747849/?ref=22