søndag den 30. april 2017

Vi går og går...

Selv om det er sjovt at køre rundt i autocamper, kan man godt trænge til at gøre noget andet også. Så vi parkerer tit et godt sted; bliver et par dage eller tre og bruger det som udgangspunkt for ture.

Det betyder, at vi GÅR ganske meget. Vi tager også bussen af og til; en taxi en sjælden gang og - hvis lejligheden byder sig - med veterantog som dette her.

Toget gik mellem Swanage ude ved kysten og Corfe Castle inde i landet. Så vi tog den ene vej den ene dag og den anden den anden...

Swanage er en rigtig engelsk badeby med spillehaller og iscafeer. Vi spiste de lækreste bøfsandwich'er på en fortovsrestaurant og gik bagefter langs havet - først nede i strandkanten og derefter oppe på stien næsten ud til den høje klippe, der hedder Old Harry.

Dagen efter vandrede vi hele vejen tilbage fra den charmerende by Corfe, og det var en lang tur ind over naturområder med gule, stikkende tornblad i store mængder. De lyser op og er så flotte, men man skal ikke komme i nærkontakt med dem, for de har  - som navnet antyder - nogle gevaldige torne.

Som om det ikke var nok med alt den vandring... så gik vi hjem fra Lyndhurst i Hampshire i går. Hele vejen gennem New Forest, hvor stierne har det med at være mere eller mindre usynlige. Vi gik efter solen i retning mod nord, for det var her, vi gerne skulle ende - og det lykkedes. Små seks kilometer blev det til, og det var ikke så galt. I det mindste var der ingen bakker i skoven... :-)