lørdag den 23. januar 2010

Go’ søndag


Her i vinterkulden har jeg fået en ny god/dårlig vane. Morgenmad i sengen! Det er superluksus, for jeg har aldrig rigtig haft tid til det før, men hvor jeg dog nyder at ”vågne” langsomt. Som udpræget B-menneske er jeg slet ikke mig selv før morgenkaffen, så jeg tøffer søvndrukken ned i køkkenet for at gøre en god morgenbakke klar. Hvis jeg da ikke er så heldig, at jeg ligefrem får morgenmaden serveret af min rare mand.

Så op i seng igen og sidde dér en halv eller hel times tid med morgenmad, kaffe og blade. Sommetider med en kogebog så man kan udtænke en plan for maden senere – andre gange med den bog, man er i gang med, for man kunne jo godt lige tage et kapitel mere…

Og selv om jeg ”spilder” tiden på den måde – så tror jeg faktisk, at jeg indhenter spildtiden igen i løbet af dagen. Jeg føler mig i hvert fald mere effektiv efter sådan en god start. Mon andre har det ligesom jeg?

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Morgenmad i sengen? Det er det værste jeg ved! Jeg får altid væltet et eller andet, og man får krummer i sengetøjet. Nej, nej, nej - morgenmad i sengen lyder enormt hyggeligt, men det kræver vist nogle balance-gener som jeg mangler! Det ender altid med en væltet kande the og syltetøj ud over det hele. Bagefter skal man bruge en evighed på at rydde op og gøre rent! Næh, jeg er desværre ikke til morgenmad i sengen! Jeg synes det er noget rod! *G*

Mia Folkmann sagde ...

Indtil nu har jeg undgået krummer og væltede kander, men det skal såmænd nok komme en dag. Især hvis Puskis kommer listende og pludseligt hopper op i sengen for at få en bid med...

Madame sagde ...

Det er sjovt at læse, for jeg har det lige modsat af dig - jeg springer som regel ud af sengen og er lysvågen med det samme. Men jeg er også A-menneske :-)

Mia Folkmann sagde ...

Det kan jeg godt misunde dig, madame. Jeg har altid været en zombie om morgenen. En rigtig "B'er"... :-)