torsdag den 8. april 2010

ABC i ord og billeder


Jamen, så er vi kommet helt til Å i Petunias ABC. Å – som i ÅL.

Den lille stump her er faktisk mig som lille. Jeg står lidt forsigtigt og holder på den ål, som min onkel Jack har fanget (eller én af de ål, for der har sikkert været flere i spanden).

Selv om jeg er opvokset i byen, så er jeg et rigtigt landmenneske inderst inde. En af grundene er netop min onkel Jack, som jeg skal fortælle mere om en gang. Han var lystfisker og naturelsker om en hals, og jeg rendte i hælene på ham og turde bare det hele.

Det var dengang – og jeg har ikke min onkel længere. Men kærligheden til naturen – den har jeg helt sikkert stadig!!

Du kan finde andre bud på billed-ABC’en her...

16 kommentarer:

Henny sagde ...

Sikke et skønt billede.

Hage og Foto entusiast sagde ...

Næmmen,for en søt liten gutt. Sjarmerende.

BirtH sagde ...

En ål, - det har jeg aldri fått på kroken. Her på våre kanter spiser vi svært sjelden - eller aldri - ål.

Anonym sagde ...

Så nydelig bilde. Du der litt betenkt ut da:-) Ål minner meg sånn om slanger som jeg har helt avasjon mot.

Living next to me sagde ...

vakkert bilde men Ål var slett ikke noe godt ;O)

Madame sagde ...

Sikke et dejligt billede af dig - og så varmt og godt at høre om, hvad en voksen kan betyde for et barn. Jeg kender det selv :-)
Vi har vist trukket samme skuffe ud i dag, Mia ...
Ha' en dejlig fredag!

Helle K. sagde ...

Smuk fortælling :)

Jeg havde tænkt på ordet "ål", men havde ikke et billede ;)

Du er rigtig sød som lille :)

Anonym sagde ...

Spiser dere ikke en del Ål i Danmark? Husker vi leide sommerhus i DK en gang, og da kom de og solgte Ål på døren. Litt for "skummelt" for oss, så vi kjøpte ikke noe...Ha ei fin helg!

Ellen sagde ...

Gad vide, om det så er onkel Jack, der har præget dig, eller du blev født med kærlighed til naturen? Formentlig det sidste.

Lidt sjovt, at sådan en levende ål slet ikke kunne skræmme dig - den må da have vredet sig lidt i tøjret :-)

Mia Folkmann sagde ...

Henny: Ja, det her herligt, ikke?...

hobbyentusiast: den lille gut er altså mig... ;-)

BirtH: dengang spiste vi rigtig mange ål, som min onkel fangede i ruser...

Sommertid: Jeg var faktisk sjældent bange af mig som barn. Det er jeg til gengæld nu som voksen...

qehenne: Jeg er heller ikke bange for slanger... :-)

Livingnexttome: Jeg elskede ål. Dengang. I dag spiser jeg det sjældent...

Madame: Min onkel gav mig en masse gode ting, som jeg tænker på hver eneste dag. Dejligt, dejligt... :-)

Helle: Ål er også oplagt - og så kom jeg i tanker om billedet her... :-)

Randi: Min rare mand spiser bestemt heller ikke ål. "Tænk på, hvor de har været..." ;-)

Ellen: Jeg vil tro, at det er det sidste, for mine forældre var også naturelskere. På hver sin måde. Onkel Jack var bare den, der lærte mig om alt muligt. Sådan i lidt Bubber & BS stil... :-)

linsky sagde ...

For et herlig bilde! Tøff du, som turte holde den. :)

Maria G sagde ...

Mycket fin bild!
Ålar är lite otäcka tycker jag... Har smakat på ål, men tyckte inte om det...
Trevlig helg!

Lotta sagde ...

Vår yngsta dotter hade sällskap med en kille som tävlingfiskade.
En gång när han hade varit iväg kom han hem med ett par jätteålar.
Brrrr Jag tycker de ser ut som ormar.
Vilken liten modig tjej du var och söt också.
ha en riktig mysig helg Kramizzz // Lotta

Petunia sagde ...

Det var et skikkelig herlig bilde av deg som liten og tøff var du også! Jeg synes ål er ekle. De minner meg om slanger!
Takk for følget i ABC leken:) Kjekt at du ble med!!

TorAa sagde ...

Ooops,
en virkelig ål?

I disse tider er de etter sigende omtrent utryddet.
Er det sant?

Ha en trivelig helg

Vilt og vakkert sagde ...

Heisann!


Gode barndomsminner er hyggelig å dele med andre.
Ha en fin søndag!