torsdag den 26. november 2020

Den bedste modgift


Når verden omkring mig bliver fyldt med for mange tåbeligheder, for meget ondskab, for meget dumhed - så tager jeg en dyb indånding, tæller til ti (mange gange!) og bruger en modgift, der i høj grad virker for mig.

Jeg har faktisk flere at vælge imellem.... Naturen er én af dem - og klassisk musik er en anden.

At sidde med tæppe om benene på en blæsende kold aften og lytte til nogle af de smukkeste toner, som mennesker har frembragt... så genfinder jeg troen på, at der findes anstændighed og kærlighed i de tobenedes verden.

Selvfølgelig gør der det! 

Heldigvis gør der det! 💗💗💗


Tryk på billedet og hør smukke toner...

6 kommentarer:

Pialovise sagde ...

Nemlig, vi har alle vores små "huler" vi kan gemme os i når verdne bliver for tåbelig eller ond, du har fuldkommen ret :-)

Mia Folkmann sagde ...

PiaLovise: Det er godt, at vi har det :-)

Ellen sagde ...

Ja, heldigvis er der flest ordentlige mennesker - de andre larmer bare så skrækkelig meget.
Så er det godt, at man kan bygge sin egen lydmur :-)

Madame sagde ...

Dejlig modgift til verdens tåbeligheder! Jeg brugte naturen i dag - en picnic med seks venner i Dyrehaven. Det virker :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, det er nemlig det, det er - en beskyttende lydmur :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Jeg kan sagtens forestille mig, at det har virket. Det lyder bare så hyggeligt :-)