søndag den 2. maj 2021

Se mit smukke træ...


Træerne i min have er ganske gamle. Nogle er så gamle, at de er gået helt ud, så de står tilbage som frønnede stubbe og ender helt naturligt deres dage som insekthoteller.

Andre er gamle, men "still going strong". Sådan som dette smukke træ, der er hult og næsten helt overgroet med vedbend. Men det forhindrer ikke træet i at blomstre efter alle kunstens regler. Det er havens smukkeste syn lige nu, så vendingen "skønhed ikke kender ingen alder" passer perfekt på det.

Jeg har taget nogle små film, som er lagt på min Youtube-kanal. Du kan se dem lige her, hvis du vil...





6 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er det dog smukt at se dit blomstrende frugttræ. Er det mon mirabelle?
Vi har flere 3 meter høje 'træstubbe', som er overgroet med efeu. Og derinde i løvet bygger fuglene reder. Det er vel nok dejligt, at jeres døde træer får lov til at ende som insekthoteller.

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Jeg gættede på æble, men du kan meget vel have ret i, at det er mirabelle. Sådan ét har jeg vist aldrig haft, og blomsterne er lidt anderledes end de æbletræer, jeg havde i Hollymount. De er mere lukkede og buttede her i starten. Spændende at se, hvad det bliver til.

Hvor dejligt med de gode skjul til fuglene. Jeg har netop plantet kaprifolium op af et lille hønsehus, fordi jeg tænkte, at det kunne blive et godt skjul for en fugl på et tidspunkt. :-)

Nana sagde ...

Det er smukt, og det ligner kirsebær :-)

Mia Folkmann sagde ...

Nana: Hvor skønt! Jeg elsker kirsebær og har aldrig haft et kirsebærtræ. Jeg syntes nu nok, at det ikke lignede mine tidligere æbletræer, men jeg har ikke meget forstand på den slags... :-)

Ellen sagde ...

Det er en smuk tid nu, med alle de blomstrende frugttræer. Jeg vil tro, det er en del for tidligt for æbletræerne, så mirabeller ville også være mit første bud - måske kirsebær, som Nana siger, men jeg har kun set ganske få af dem i blomst allerede, men der er jo forskel på, hvor de vokser, og I bor jo på sydhavsøerne ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: De blomstrende frugttræer er noget af det yndigste... :-) Jamen, så tror jeg på mirabeller... jeg har aldrig haft hverken mirabeller eller kirsebær i min have, så jeg er spændt på at se, hvad der sker.

Ja, vi bor jo på Sydhavsøerne, og det kan man godt mærke på temperaturerne af og til. Men jeg synes godt nok, at her er blæsende. Som i orkanagtig blæst. Ofte!! Man bliver lidt en søulk, når man bor her... ;-)