tirsdag den 11. januar 2022

Med får i baghaven og kaniner i butikken


Min udsigt forandrede sig lidt mellem jul og nytår. For pludselig kom en fåreaavler og afsatte 100 bamsede får på den mark, der grænser op til vores grund. Markerne var fyldt med grønne planter, som jeg ikke umiddelbart kendte, men det var altså fåremad! 

Det er ret så hyggeligt, og nu ligner "Sofienborg" endnu mere vores engelske hus, hvor vi også var omgivet af får. Jeg ved ikke, hvor længe fårene skal være her, men for min skyld må de gerne blive længe! 

Året er kommet godt i gang her hos os. Julen er pakket ned; butikken er ved at blive ordnet og fyldt op med nye ting, og det hygger jeg mig meget med. Ligesom jeg hygger mig med at sidde i stuens bedste hjørne og skrive på en ny bog - det er ALT for længe siden. 

Også i butikken er der kommet dyr til. Disse dyr - se billedet herunder - er fremstillet af filt, og dem kan man lave selv ud fra nogle små kits, der indeholder det, der skal til for at fremstille dem. Vintermånederne er jo som skabt til at hygge sig med et eller andet, og filtdyr er ikke det værste at bruge tiden på - slet ikke, når de er så søde som disse her.



2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Det er da også meget hyggeligt at være omgivet af får ude på markerne. Min erfaring er dog, at disse "vandrende fåreflokke" ikke er særlig længe på samme mark, så de er vant til at blive flyttet rundt med.
Dine 'kit-kaniner' er også meget søde. Har du selv syet dem på billedet?
Og nu skal vi altså til at få taget os sammen til at se dine nye lokaliteter, men det bliver nok først i løbet af foråret 😊

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Jeg tror, at du har helt ret i, at fårene bliver flyttet rundt med mellemrum, så jeg må glæde mig over dem, så længe jeg har dem :-)

Nej, billedet af kaninerne har jeg fra den dame, der har lavet æskerne. Hun var så sød at give mig en "prøveæske" med en filt-bi - et mindre projekt, som jeg måske vil kaste mig ud i på et tidspunkt ;-)

Ja, I skal være meget velkomne til at kigge forbi på et tidspunkt :-)