søndag den 26. december 2021

Julen er opbyggelig, afslappende og hyggelig




Det er så sandt, som det er sunget af Pyrus & Co - for sådan er MIN jul også. Og ikke bare julen... hele ugen mellem jul og nytår står i hyggens og afslapningens skær. 

Vi nåede i mål med det hele - butikkens pakker kom afsted til tiden. "Den engelske Julekalender" kom i mål, skønt min sædvanlige webside forsvandt midt i det hele (årsagen kendes endnu ikke!). Og her i huset kom mit lille bibliotek endda til at stå ryddeligt og nydeligt. Efter et helt år med rod og oplagring! Åh, det var virkelig en fryd.

Og nu er der plads til alle de bøger, jeg fik i julegaver og alle de bøger, jeg ønsker mig i fødselsdagsgave om bare en måneds tid. Og mere til. Det kan da ikke være bedre efter min mening...

Nisserne er kommet på besøg og står hist og her i huset, og der er lunt og rart i stuerne, hvor vi sidder med benene oppe og ser TV eller læser - hvis vi da ikke spiller Ludo med dødeligt alvor eller Matador i engelsk udgave.

Og igen er jeg helt enig i det, som Pyrus & Co synger: Jul, det kan man ikke have for tit!



2 kommentarer:

Ellen sagde ...

Julen er hyggetid, men det er egentlig resten af vinteren nu også. Jeg holder af mørketiden med ild i pejsen, gode bøger i ørerne og strikketøj i hænderne :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, jeg er helt enig. De næste måneder har jeg selv udnævnt til skrivetid og så de ting, du nævner :-)