lørdag den 20. februar 2010

Falsk varebetegnelse


Da vi i sin tid købte vores engelske hus, var det januar måned, og da vi spurgte sælgerne, om vi kunne risikere sne på vej over, fik vi at vide ”at det aldrig sneede på de kanter”.

Vi vil gerne have lov til at klage! Det må i høj grad siges at være falsk varebetegnelse, for netop vores område har netop været et af de værst ramte, og det tog over en time at køre turen ind til byen, der ligger ti minutter væk.

Men fortrydelsesfristen er nok udløbet for længst – og det snedækkede hus ser unægteligt meget romantisk ud…

10 kommentarer:

Bente sagde ...

Ja, det ser ikke bare romantisk ud. Det ser også meget indbydende ud ... og med meget mindre sne end på disse kanter ;-).

Annette sagde ...

Uagtet den falske varebetegnelse, så ser huset vidunderlig romantisk og smuk ud i det hvide pudder.

Om jeg husker Van der Valk? Jeg så ikke serien, jeg slugte den. Utroligt, at jeg nu bor 1½ times kørsel fra Amsterdam, det lå ikke lige i kortene dengang ☺

Sidst men ikke mindst, jeg tænkte på dig i går aftes, da jeg over en hollandsk TV-kanal der udelukkende sender genudsendelser, så en udsendelse om Churchills hjem ☺

Madame sagde ...

Det ser idyllerisk ud med sne!
Og din historie minder mig om, da vi for nogle år siden skulle på skiferie i Norge og fik at vide, at der altid var sne ... Men der var ingen sne, og sønnike var helt utrøstelig.

Mia Folkmann sagde ...

Bente, ja du har ret - heldigvis meget mindre sne. Men ikke desto mindre går England lidt i stå; der skal ikke så meget til åbenbart... :)

Mia Folkmann sagde ...

Annette, jeg kan også huske, at Van der Valk i høj grad inspirerede mig til at besøge Amsterdam.

Churchills Chartwell er sådan et skønt sted, så den udsendelse vil jeg gerne have set... :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame, ja det var også noget snyd! Og jeg kan nok bedre leve MED lidt sne, end en skiløber kan undvære den... :-)

Anonym sagde ...

Yes - det ser da totalt hyggeligt ud. Men jeg håber at huset er godt isoleret og at der er gang i pejsen. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at dit billede ville gøre sig usædvanlig godt på julekort, hehe.

Mia Folkmann sagde ...

Jens, huset er godt isoleret i form af de meget tykke mure. Og der er hele to brændeovne; en i hver ende, så man kan sagtens holde varmen... :-)

Ellen sagde ...

Det ser da meget smukt og idyllisk ud.
Og kan du måske fortælle mig, hvor i Europa denne vinter har været normal? :-D
Er det din John, der er derovre nu og tage vinterbilleder?
Eller nej, næppe... sneen og dermed vinteren er vist overstået for denne gang derovre.
Håber jeg så sandeligen!

Mia Folkmann sagde ...

Ellen, det er nemlig lige præcis John, der har taget billedet. Men han trøster dig med, at han ikke skulle langt væk fra Malvern (som er vores by), før tingene blev normale igen. Så godt som... :-)