lørdag den 10. juli 2010

Varme dage


Når temperaturen når op på disse høje grader, gælder det om at indrette sig. Som den opmærksomme læser vil have bemærket, så er jeg slet ikke til grader meget over 20-21. Men så er det, man sætter pris på at være selvstændig og dermed arbejde hjemme!

For det første fordi man kan gå rundt i ingenting (som i trusser og T-shirt). Vis mig det kontor, hvor det er muligt!

For det andet fordi man kan tage en siesta i skyggen, hvis man får behov, og man kan sidde udenfor eller indenfor, som det nu falder for.

Indenfor bor jeg på sydlandsk manér. Hvilket betyder, at alle persienner er trukket ned, alle gardiner er trukket for, og alle markiser er trukket ud, så ikke et solstrejf kommer ind. Døren til terrassen står åben hele dagen, så inde i huset er der vidunderligt køligt. Dagens første halvdel tilbringes derfor i stuen i en god stol med benene oppe og en stor kande koldt vand ved siden af.

Senere på dagen trækker jeg ud på terrassen, for så er der skyggefuldt og rart. Og mens jeg sidder her i en blød havestol, får jeg besøg af havens dyr. Jeg lokker med lidt nødder og andet rart, så de kommer såmænd ikke for mit selskabs skyld - men jeg nyder deres besøg alligevel.

12 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Nå ja måske ville man liiiige kigge lidt, hvis sekretæren viste sig kun at være iført trusser under skrivebordet ;)
Du forstår at indrette dig - jeg sidder lige i solen, men er altså trukket ind til Touren et ganske kort øjeblik :)

Havehyrden sagde ...

Du får næsten den hede til at lyde vidunderligt. Vi gør ellers det samme, trækker alt for, men her er kun tåleligt at være hvis man sidder helt stille. Jeg er vist også kun egnet til temperature under 25 grader. :-)

Anonym sagde ...

20-21 grader er også max. ønskeligt for mig, men her på Midtlolland er der lagt mere end 10 oveni, og luftfugtigheden er høj :(
...her svedes, pustes og stønnes til den store guldmedalje, og DMI har den frækhed at love endnu værre vejr i morgen!!!

Madame sagde ...

Det lyder vel nok dejligt - en dag lige efter mit hoved :-) Jeg er også kun beregnet til lidt lavere temperaturer, men jeg tør ikke klage efter den lange og hundekolde vinter ... ;)

Mia Folkmann sagde ...

Helle: Ja, mon ikke man ville kigge en ekstra gang, selv om man er vant til lidt af hvert nu om stunder...? ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Havehyrde: Jeg er også meget økonomisk med mine bevægelser, kan du tro. Men fingre på taster bevæger sig heldigvis ikke ret meget... ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Anjoe: Åh ja, jeg tør næsten ikke tænke på noget, der er varmere end i dag. Det er også den fugtighed, der er så uudholdelig - og så er her næsten vindstille. Pyfffh... ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, det lyder meget utaknemmeligt, men vi vil være godt tilfredse med mindre, ikke... ?! ;-)

Ellen sagde ...

Vi er bare ikke nemme, vi danskere... enten brokker vi os over vinteren, eller også brokker vi os over varmen.
Jeg har det så afgjort også bedst under de 22-23 grader, men heldigvis er jeg så heldig at have en arbejdsplads,hvor jeg ikke behøver at chokere chefen eller andre med uforholdsmæssig let påklædning, for rumtemperaturen er reguleret - det skal den være, ellers kan vi ikke styre vores produktioner. Så hvis det er hedebølge, foretrækker jeg næsten at være på arbejde :-D

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Det må være rart med reguleret rumtemperatur på arbejdspladsen - det har jeg så også her... sådan på min måde... ;-)

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Det lyder dejligt - uhhh på mandag skal jeg begynde at arbejde efter 3 ugers dejlig ferie, jeg tror jeg får det hele for mig selv hvis jeg møder op i kun trusser og T-shirt...

Loppe sagde ...

*Smiler*

altså hvor man får billeder på nethinden...