tirsdag den 30. august 2011

Masser af tegneserier


Vi er stadig i gang med den store oprydning, for den er tilsyneladende endeløs. Men hvor er det dejligt, at bunkerne ganske, ganske langsomt bliver mindre. Forhåbentlig kommer vi ud på den anden side i en "slankere" og mere let udgave - sådan i overført betydning...

Selv om det gør godt, så gør det også lidt ondt, som jeg tidligere skrev. Og nogle af de ting, som vi ville have forsvoret, at vi nogensinde ville skille os af med, ryger alligevel. Det gælder blandt andet de tegneserier, som min rare mand samlede på i sine yngre dage. Asterix, Natacha, Splint & Co., Tin Tin og mange andre. En stor del af dem købte jeg i min store forelskelse til ham, og andre fandt han selv, når vi var på besøg i de listige tegneserie-butikker inde i København.

De har stået i skabet i årevis, og nu ryger de lidt efter lidt. Får nye hjem hos andre, der sætter pris på dem. Lidt vemodigt, men vi tænker frem - og glæder os til planerne lykkes... :-)

8 kommentarer:

Inge sagde ...

Najjj dem sælger I da vel ikke, er der ikke plads til nogle af dem i huset i England.. :-)
OK jeg forstår faktisk godt man har behov for at "slanke" sig lidt ind i mellem, vi skal igennem øvelsen i løbet af de næste par år. :-)

Mia Folkmann sagde ...

Inge: He he, jo det var først meningen, at vi ville gemme nogle af de allerbedste. Men så sad vi og læste i dem - og de sagde os ikke helt så meget som dengang. Der er kommet nye interesser til... ;-)

Gowings sagde ...

Linda og Valentin dem sælger I ikke,- det må man ikke!

Mia Folkmann sagde ...

Gowings: Uf, jeg ved det. Det er nærmest helligbrøde. Men der er ikke plads til ret mange tegneserier i en autocamper...;-)

Madame sagde ...

Sådan en gennemgribende oprydning burde vi også lave her. Det er så befriende at skille sig af med det, man ikke bruger eller har glæde ved mere.

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Jeg regner med, at universet registrerer, at jeg er i gang med at flytte. Så mangler vi bare at få solgt huset... ;-)

Susanne sagde ...

Vi har boet det samme sted 20 år og burde i den grad tage fat. Man bliver bare fanget i det, og så kan det pludselig tage en time at komme igennem en enkelt skuffe :-)

Mia Folkmann sagde ...

Susanne: Åh ja, det er nemlig det, det gør! Så det er noget, der kræver god tid - men det bliver så godt bagefter... ;-)