lørdag den 26. november 2016

Et genbrugsindlæg om julemarkeder

I dag skal jeg være i min netshop hele dagen, så jeg vil benytte mig af et indlæg, jeg har bragt tidligere - i 2012. Det må lige være tiden for det nu... :-)

For en del år siden besøgte vi Gisselfelt julemarked. Jeg havde checket åbningstiderne på internettet og fundet den weekend, hvor der var åbent. Da vi kom derned, var der stillet fine skilte op, så man kunne se, hvor man skulle parkere, og der var et også et skilt, hvorpå der stod, at man endelig skulle huske at få sit gratis juletræ med hjem.

Jeg var meget imponeret; tænk engang, at man ligefrem fik et gratis træ! Og jeg var endnu mere imponeret, da vi ikke skulle betale ved indgangen, men bare blev ledt indenfor.

Vi hyggede os gevaldigt og kiggede på alle de fine ting, og først da vi skulle have kaffe og æbleskiver, begyndte jeg at blive mistænksom. For det var altså OGSÅ gratis. "Du kommer bare og får mere, hvis du har lyst". Jamen, hvad var dette her for noget??

Da vi sad ved bordet og spiste æbleskiverne, kom en rar mand over til os og satte sig ved bordet. "Hej med jer, jeg hedder Peter, og jeg kommer fra afdelingen i Slagelse (eller hvor det nu var...). Hvor kommer I så fra?

Jeg var ved at få en æbleskive galt i halsen af grin, mens jeg fremstammede, at vi var fra Københavnsafdelingen (mens jeg samtidig håbede, at det pågældende firma havde en afdeling i København). Manden nikkede venligt interesseret, så det havde de nok.

For det var selvfølgelig et stort firma, der holdt julefest på Gisselfelt. Jeg havde taget fejl af datoerne, og det officielle julemarked for publikum var først den følgende weekend.

Vi listede stille ud med røde ører. Og jeg tog altså ikke noget gratis juletræ med hjem. Det havde måske været at stramme den lidt... ;-)

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hi-hi! Åh, dét var historien du nævnte ovre hos mig i går :-) Den er da sød! Og I blev ikke engang opdaget, kan jeg forstå.

Mia Folkmann sagde ...

Nana: Nej, vi blev heldigvis slet ikke opdaget. Og vi havde det ret hyggeligt... ;-)

Ellen sagde ...

Hahaha - så er det her, man beviser om man kan bevare sit pokerfjæs :-)
Gisselfeld er blevet alt for populært, desværre. Man går skulder ved skulder og kan næsten ikke komme frem - der er ALT for mange mennesker efter min smag, så vi snupper Knuthenborg i morgen i det håb, at det ikke er lige så godt besøgt.

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Det lykkedes i hvert fald at bevare det... ;-) Ja, jeg har hørt, at der var (alt for) mange mennesker både på Gisselfeld og også Gavnø. (Det er heller ikke lige mig!). Det var der til gengæld IKKE på Ledreborg, der har holdt en pause med julemarkeder i mange år. Har Knuthenborg også julemarked? Det vidste jeg ikke, men det bliver da sikkert sjovt :-) God tur...

Anonym sagde ...

Åh nej det er virkelig en kær historie, men jeg forstår godt, at I kunne snyde, for du og din rare John ser virkelig så tilforladelige ud! Men jeg er glad for, at I ikke benyttede jer af det gratis juletræ. Kh Marianne

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Ja, det var en værre historie. Men også ret sjov set i bakspejlet... ;-)