lørdag den 26. maj 2018

Et år på Lolland


Det er nu et år siden, vi flyttede til Lolland. Jeg tænkte meget på det i går, da jeg gik og så på kalvene i skoven og de kæmpestore rhododendronbuske, der ligger og gemmer sig bag skovstien - for sidste år på denne tid var jeg nærmest begravet i flyttekasser.

Det, som jeg regnede med ville tage en to-tre uger, kom til at tage det dobbelte (sådan er det altid, synes jeg...) - og min maj og juni måned forsvandt i udpakningspapir og oprydning.

Så derfor er der vel ikke noget at sige til, at jeg nyder tiden lige nu ekstra meget. Nyder, at jeg kan sidde i haven med eftermiddagskaffen; nyder at kunne hygge mig med at skrive på min næste bog, der allerede er ganske langt. Og først og fremmest nyder denne smukke tid, hvor Lolland tager sig så dejligt ud... :-)



8 kommentarer:

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Et år går hurtigt og så alligevel er der sket så meget når man tænker efter.
Hvor er det smukt med alle de blomstrende Rhododendron og køerne på marken - smukke omgivelser I har til at skrive i :-)
Hilsen til jer alle tre fra Lisbeth

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Ja, her er virkelig dejligt - og jeg håber på at skrive rigtig meget her :-) Sommerhilsner til dig også :-)

Ellen sagde ...

Tiden flyver, men I fandt et rigtig dejligt sted der - det må være skønt at have sådan et sted at skrive bøger i - jeg får helt lyst til det samme, bare fordi ... :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Jeres eget sted er nu ikke mindre skønt - og sikkert lige så inspirerende :-) Ja, jeg er glad for "mit" sted (ikke helt mit, men alligevel... ;-) - og Lolland er et fint sted at bo.

Madame sagde ...

Hvor er det smukke billeder - det ser ud som et skønt sted, I bor nu.

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Det er ganske skønt. Vi bor bag godset i Halsted, og min aftentur går ofte gennem den gamle allé og ned til skoven. Det er en dejlig tur :-)

Fruen i Midten sagde ...

Jeg tror ikke, at vejret sidste år i maj var noget særligt, så det var det rigtige år at være begravet i flyttekasser, så du rigtigt kan nyde nu 🙂

Mia Folkmann sagde ...

Fruen i Midten: Ha! Jeg tror, at du nok har ret. Det kan i hvert fald dårligt være bedre end lige nu :-)