lørdag den 29. december 2018

Gode bøger

Jeg har flere naboer og lokale, der kommer i mit lille "antikvariat" med engelske bøger og finder en bog at læse, og så kommer vi naturligt nok ofte i snak om gode bøger.

Én af dem fortalte mig om "Pestlægen" af Søren Marquardt Frederiksen, og den lød vældig spændende - også fordi den foregår i mit nye "lokalområde", nærmere betegnet den nærliggende by Nakskov og Halsted, hvor jeg bor.

Jeg har altid elsket historiske romaner af enhver slags, og denne bog foregår i det 17. århundrede, hvor pesten tit kom til egnen og tog en stor procentdel af befolkningen med sig på sin uhyggelige færd. Uha, det var grumme tider.

Jeg har selv her efter julemåneden fået fred til at genoptage mine egne skriverier, og næste rejsebog er i fuld gang. Men ind i mellem tager jeg mig altså tid til at læse - for jeg husker Stephen Kings ord: "For at blive en god forfatter skal man læse meget og skrive meget".

Sådan er det...

6 kommentarer:

Madame sagde ...

Det lyder spændende med "Pestlægen" af Søren Marquardt Frederiksen. Jeg er også meget glad for historiske romaner.
Så spændende også, at du skriver på en ny rejsebog!

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Ja, det ved jeg, du er. Du vil sikkert også synes om denne her, selv om den er noget barsk... ;-)

Anonym sagde ...

Dit antikvariat ser sørme hyggeligt ud, Mia! Fortsat god skrivelyst! Jeg er imponeret over alle dine bøger. Har altid et eller andet sted drømt om at skrive en bog, men synes det virker som et ret uoverskueligt projekt. - Og du skriver bare den ene bog efter den anden :-)

Mia Folkmann sagde ...

Nana: Der er ret hyggeligt, og der er kommet flere bøger på hylderne, siden jeg tog det billede i sommer. Tak; jeg kan slet ikke lade være med at skrive og har gjort det i mange år efterhånden. Det må være noget med øvelse, så bare kom i gang Nana :-)

Ellen sagde ...

At skrive er sjovt, og jeg elsker det, men har vist desværre ikke fantasi/evner til en hel bog.
Jeg glæder mig til at se, hvad din næste bog kommer til at handle om. Jeg har jo nok en ide, men specifikt hvad ved jeg jo ikke :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Lidt hemmelighedskræmmeri er godt, men du får det at se inden så længe... ;-) Det har nok noget med England at gøre... hmmmm

Du kunne sikkert sagtens skrive en bog, og et par af de væsentlige forudsætninger er på plads. Det SKAL nemlig være sjovt og en glæde at skrive. Sådan er det også for mig :-)