mandag den 31. december 2018

Et GODT nyt år

2018 var på mange måder et godt år. Vi var på to lange og aldeles dejlige rejser til England - den ene blev til bogen AUTOCAMPERLIV og den anden til min kommende bog - og vi nød livet her på "vores" gods i det syddanske.

Men det blev også et trist år, for jeg mistede jo min mor for ikke så længe siden. Når sorgen og savnet overmander mig, hvilket uundgåeligt sker med mellemrum, så tvinger jeg mig selv til at huske på alle de skønne ting, vi oplevede sammen - blandt meget andet de utallige rejser til England, hvor det altid var en fornøjelse at have min mor med, fordi hun var så positiv og begejstret. Den slags smitter.

Og netop det er én af de vigtigste ting, mine forældre... ja, hele min familie, har lært mig. At være positiv og begejstret - for livet i det hele taget.

Af samme grund lukker jeg helt af for de mennesker, der har så travlt med at udbrede had og negativitet i det offentlige rum. Og tænk engang, hvis alle gjorde det samme. Hadet ville ikke have nogen steder at gå hen i så fald - det ville dø... som ulmende gløder i regnvejr.

I morgen skal jeg se Nytårskoncerten i TV, sådan som jeg har gjort i lige så mange år, jeg kan huske. For om noget er der livsglæde i den musik, og jeg kan ikke forestille mig en bedre måde at starte et nyt år på.

Jeg ønsker jer alt det bedste i 2019. Pas godt på naturen, dyrene og ikke mindst... hinanden.

14 kommentarer:

Kisser sagde ...

Godt nytår Mia til dig og den rare mand.
Optimisme og begejstring smitter.

Mia Folkmann sagde ...

Kisser: Ja, det gør det heldigvis. Godt nytår til dig også, søde Kisser.

Anonym sagde ...

Godt nytår til jer, Mia!

Madame sagde ...

Jeg deler dit livssyn ♡
Man bør være positiv og begejstret og for livet i det hele taget.
Rigtig godt nytår til jer

Mia Folkmann sagde ...

Nana: Tusind tak og i lige måde :-)

Mia Folkmann sagde ...

Madame: Det ved jeg, du gør - og det er så dejligt, at du deler mit livssyn. Tak og godt nytår til jer også :-)

Ellen sagde ...

Ja, de sociale medier kan være udmærkede, men de er desværre også alt for nemme at anvende til at få luftet had og menneskefjendskhed i anonymitetens grimme navn.
Du og din mand ønskes et godt nytår herfra :-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Ja, netop. Det er så nemt...

I ønskes begge to et dejligt nytår. Jeg synes, at jeg så noget med en rejse... kigger lige ind til dig. :-)

Per Teilmann sagde ...

Også godt nytår herfra :-)

Marianne sagde ...

Rigtigt Godt Nytår Mia!
Jeg er helt enig i det du skriver.
Tak for det gamle år og Tak for alle dine inspirerende blogindlæg og bøger :) - ja, Tak fordi du er dig!

Mia Folkmann sagde ...

Per: Tak og godt nytår til dig :-)

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Åh, det var sødt sagt. Tusind tak; jeg er glad for, at du er enig. Rigtig godt nytår, kære Marianne

Moster Tulle sagde ...

Godt nytår - det er så trist at miste, men godt, når man har gode minder, som kan hjælpe lidt igennem

Mia Folkmann sagde ...

Moster Tulle: I lige måde :-) Ja, det er en stor trøst at have gode minder...