torsdag den 4. april 2019

Dejlige dage i Belgien


Vores Trille campingvogn har fået repareret sit kabel og kan igen. Og nu er vi i Brügge, hvor vi bor på en dejlig plads i udkanten af byen. Her føler vi os godt nok hjemme efterhånden; her er alt, hvad vi har brug for, og jeg kan vældig godt lide Belgien. Ens første kærlighed fornægter sig aldrig... ;-)

Her er en fantastisk lille skov til morgentur med hunden; her er et helt fantastisk supermarked med ALT, hvad man kan ønske sig, og man er i gåafstand ind til min elskede by. Faktisk synes jeg, at pladsen her er bedre end den autocamperholdeplads inde i centrum, som vi ellers oftest har benyttet.

I går planlagde jeg turen til England. Vi tager over på næste onsdag, og så bliver det noget med Lake District... og en hel masse andet. Og efter en halv dag med arbejde og tilrettelægning gik vi en lang tur ned til Brügges møller, hvor vi kendte et godt kaffested.

Gussi kendte det også. Han har været her for, og det forkælede kræ fik lov af sin far til at sidde på sit hundetæppe på bænken ved siden af ham. Og her sad Gussi lystigt gumlende på hundebidder og holdt øje med verden omkring os.


4 kommentarer:

Marianne fra Lønstrup. sagde ...

Ja, Brügge er en dejlig by. Vi besøgte den sidste sommer da vi var på vej med Calais, mod Skotland.
I år tager vi den kortere vej fra Amsterdam - New Castle, så det bliver kun en lille tur gennem England denne gang.
Glæder mig til at komme med på tur til Lake District, som vi besøgte engang for længe siden.

Ellen sagde ...

Pudsigt: Vi er i Lake District fra 14.-22. maj. Vi har ikke været der siden 1989, så det må være på tide nu!
Rigtig god tur både dertil og deropad. Tager I tunnellen eller sejler I til Newcastle?

Mia Folkmann sagde ...

Marianne: Ja, det er også længe siden, vi har været i Lake District, så jeg glæder mig til gensynet. Vi har kun taget turen fra Newcastle en enkelt gang; nu, hvor vi har hunden med, er det ikke så nemt med at sejle, fordi det som regel kræves, at hunden skal sidde i bur hele vejen. Og jeg har lovet min spanske gadehund, at han har siddet i bur nok i sit liv, så det skal vi ikke ud i. ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Ellen: Jamen så er det lige før, vi mødes. Jeg har heller ikke været der i mange år; vi havde en periode, hvor vi lejede et skønt meget afsides liggende hus i flere uger hvert år, men da vi fik Hollymount holdt vi op med det.

Tak og i lige måde. Vi tager altid tunnellen nu; en glimrende undskyldning for at tage til Brugge og Belgien på vejen :-)