torsdag den 23. januar 2020

Man skal være glad

I går var jeg i Storstaden med en veninde og skulle blandt andet en smut i IKEA. Mens jeg stod og kiggede på en skærm for at finde den ønskede vares placering, kom jeg til at overhøre en samtale mellem to mænd af anden etnisk herkomst end dansk.

Den ene sagde noget uforståeligt, men den anden kom klart igennem:

"Jamen man skal være glad! Lige meget hvad så skal man være glad! Jeg er så GLAD, når jeg får min lønseddel hver måned. Også selv om jeg ser, hvor meget jeg betaler i skat. Jeg er bare så glad, fordi jeg overhovedet får én!"

Jeg smilede for mig selv. Sådan er det nemlig...

Da vi kørte sydpå på vej hjem, kom vi til at sidde i myldretidsbilkø. Og, som jeg sagde til min veninde: "Man skal være glad. Glad for at sidde her i en bil. Glad for at man har én".

Sådan er det nemlig.

Man skal i det hele taget være glad for livet. Glad for at man har ét...

6 kommentarer:

Ellen sagde ...

Hehe - der er jo ingen, der med succes kan argumentere mod en sådan livsholdning, men når man sidder i den myldretidskø to gange hver evig eneste dag, så er det altså svært at holde fast i glæden, kan jeg godt sige dig ;-)
Det gør dog ikke budskabet mindre rigtigt!

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Hvor er det sandt! Der er så stor tendens til småbrokkeri over alt muligt også situationer som man har sat sig selv i :-)

Mia Folkmann sagde ...

Nej, heldigvis at det ikke sker dagligt... også selv om jeg er glad for min fine, næsten nye bil... ;-)

Mia Folkmann sagde ...

Lisbeth: Ja, det er altid ret nemt at brokke sig ;-)

A + K = ♥ sagde ...

Hørt! 😍

Mia Folkmann sagde ...

A + K = ♥: :-)